اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برخلاف سال‌های گذشته

آبادان در طرح سرشماری پرندگان امسال قرار ندارد

خبرگزاری فارس: معاون اداره محیط زیست آبادان گفت: این شهرستان برخلاف سال‌های قبل در طرح سرشماری پرندگان در سال‌جاری قرار ندارد.

آبادان در طرح سرشماری پرندگان امسال قرار ندارد

اکرم ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهارکرد: طرح سرشماری پرندگان از اوایل آذرماه هر سال در نقاط مختلف آغاز می‌شود.

وی افزود: در این طرح همه گونه‌های مختلف پرندگان موجود در نقاط مختلف از جمله تالاب‌ها، زیستگاه‌ها و زیست بوم‌ها سرشماری می‌شوند.

معاون اداره محیط زیست آبادان در خصوص علت انجام سرشماری در این ماه نیز ادامه داد: با توجه به اینکه مهاجرت پرندگان به مناطق مختلف جنوبی و به ویژه خوزستان در این فصل انجام می‌شود طرح سرشماری نیز در این موقع از سال صورت می‌گیرد.

ترابی تصریح کرد: این سرشماری به‌منظور آمارگیری پرندگانی است که به مناطق مختلف کوچ کرده‌‌اند انجام تا تعداد گونه‌های موجود با مدت مشابه سال قبل مقایسه شود.

وی اضافه کرد: براساس ابلاغی که از سوی اداره کل محیط زیست خوزستان انجام شده شهرستان آبادان در طرح سرشماری پرندگان قرار داده نشده است.

معاون اداره محیط زیست آبادان در خصوص علت عدم قراردادن آبادان در لیست سرشماری خاطرنشان‌کرد: احتمالاً به دلیل نزدیک بودن شهرستان آبادان به شادگان آبادان در طرح سرشماری امسال قرار داده نشده است چراکه شادگان به دلیل وجود تالاب در طرح سرشماری قرار داده شده است.

ترابی افزود: البته گونه‌های مختلف پرندگان همزمان با فصل سرما از نقاط سردسیر به این شهرستان مهاجرت می‌کنند و در زیستگاه های موجود تا فرارسیدن فصل گرما باقی می‌مانند.

انتهای پیام/72008/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول