اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ‌دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کنترل ایدز در 1000 روز امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وقت هزار روزه سازمان بهداشت جهانی برای کنترل بیماری ایدز در جهان گفت: کنترل ایدز در یک‌هزار روز شاید امکان‌پذیر نباشد.

کنترل ایدز در 1000 روز امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهنگ بابامحمودی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی ایدز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری با اعلام اینکه بیکاری ایدز در جهان رو به گسترش است، اظهار داشت: حدود یک چهارم جمعیت آمریکا مبتلا به ایدز هستند و از این موضوع اطلاعی ندارند.

وی با تاکید بر جدی بودن بیماری ایدز در کشور تصریح کرد: اگر در دفاع مقدس بسیجی احساس خطر کرد و در جبهه تلاش کرد تا ایران اسلامی حفظ شود امروز همه کسانی که این بیماری مهلک را می‌شناسند باید ضمن حفظ جانشان به دیگران نیز برای کنترل این بیماری آموزش دهند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اشاره به وقت هزارروزه سازمان بهداشت جهانی برای کنترل بیماری ایدز در جهان خاطر نشان کرد: کنترل بیماری ایدز یک آرزو برای بشر است و آرزو بر جوانان عیب نیست.

وی تاکید کرد: برای کنترل بیماری ایدز باید رفتار انسان‌ها از ریشه اصلاح شود. کنترل ایدز در هزار روز شاید امکان‌پذیر نباشد ولی نباید ناامید بود و به جای ناامیدی باید بستر برای کنترل این بیماری فراهم شود.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: ویروس، راه انتقال و پیشگیری از این بیماری مشخص است و برای کنترل این بیماری نیاز به اراده است که باید ایجاد شود.

بابامحمودی با اعلام اینکه معتادان تزریقی کمترین آمار مبتلایان به ایدز را در مازندران تشکیل می‌دهند ادامه داد: با کنترل مادران باردار امکان انتقال بیماری ایدز از مادر به فرزند نیز وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برای کنترل بیماری ایدز نیاز است ارزش‌های اخلاقی را در جامعه زنده کنیم و فرهنگ ازدواج سالم را در کشور تقویت کنیم.

انتهای پیام/86004/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول