اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری

25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یزد به کشت گندم اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در سال زراعی جاری 25 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد به زیر کشت گندم رفت.

25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یزد به کشت گندم اختصاص یافت

فرجام فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به سطح زیرکشت گندم در استان یزد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت گندم از 25 هزار و 600 هکتار از اراضی زیرکشت گندم استان یزد نسبت به سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، طبس، بافق و بهاباد از مناطق عمده کشت گندم به شمار می‌روند، افزود: گندم کشت پاییزه امسال در شرایط خوبی به سر می‌برد و پیش‌بینی می‌شود به دلیل بارندگی‌های مناسب پاییزی، میزان تولید گندم در مقایسه با سال گذشته افزایش 10 درصدی یابد.

فاضلی تاکید کرد: اگر شرایط جوی در زمان کشت پاییزه گندم تداوم پیدا کند و حوادث قهری و طبیعی باعث افت تولید در استان یزد نشود، 95‌ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات ترویجی جهاد کشاورزی برای حمایت از گندم‌کاران استان یزد خاطرنشان کرد: امسال جهاد کشاورزی استان یزد 600 تن بذر اصلاح شده با ارقام پرمحصول و یک‌هزار و 650 تن کود فسفاته بین کشاورزان توزیع کرده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به کشاورزان توصیه کرد: به منظور افزایش عملکرد محصول، از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند.

فاضلی تاکید کرد: رعایت تاریخ کاشت، استفاده از ارقام مناسب مطابق با توصیه‌های فنی و .... از مواردی است که می‌تواند در افزایش تولید گندم در استان یزد تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث طبیعی که معمولا در استان یزد رخ می‌دهد، کشاورزان تا زمان باقی است نسبت به بیمه محصول کشاورزی خود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش فارس، کشت گندم پاییزه در استان یزد از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/2464/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول