اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی:

وضع عوارض صادرات تخم‌مرغ بازار هدف خارجی را نابود می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: بازار خوبی که در کشورهای آسیای میانه و افغانستان برای تخم‌مرغ ایرانی ایجاد شده بود با تصمیم مسئولان اقتصادی که خلاف قانون نیز است از بین می‌رود.

وضع عوارض صادرات تخم‌مرغ بازار هدف خارجی را نابود می‌کند

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با وضع عوارض برای صادرات تخم‌مرغ اظهار کرد: این تصمیم مسئولان اقتصادی کشور سبب شده تا صنعت بزرگ روستایی و مرغداری به سمت نابودی مطلق پیش برود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌رضوی افزود: 7 ماه در سال تخم‌مرغ برای مرغدار هزار و 500 تومان ضرر دارد و ما این موضوع را با مسئولان مطرح کرده و تذکر دادیم که به فکر تولیدکننده تخم‌مرغ باشید.

روشنک خاطر نشان کرد: در فصل زمستان که مرغدار زیان خود را جبران می‌کند مسئولان صادرات آن را ممنوع و عوارض تعیین کردند که هر دو مورد خلاف قانون است و این امر سبب شد تا در زمستان امسال مرغدار کیلویی هزار و 300 تومان ضرر متحمل شود.

وی تاکید کرد: تعیین عوارض برای صادرات تخم‌مرغ صنعت را به نابودی می‌کشاند؛ البته دو هفته است که کمیته مربوطه به اشتباه خود پی برده اما آن قسمتی که باید ابلاغیه را صادر کند این کار را انجام نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌رضوی اذعان کرد: بازار خوبی که در کشورهای آسیای میانه و افغانستان برای تخم‌مرغ ایرانی ایجاد شده بود با این تصمیم مسئولان اقتصادی که خلاف قانون نیز است از بین می‌رود.

روشنک یادآور شد: در حدود چهار سال قبل نیز این تصمیم اشتباه گرفته شده بود که از طریق شکایتی که به دیوان عدالت اداری داشتیم برطرف شد؛ اما دوباره این کار تکرار شده که نتیجه آن نابودی صادرات است.

وی در ارتباط با رفع این مشکل اظهار کرد: تشکل خصوصی و اتاق بازرگانی نمی‌تواند برای رفع این مشکل کاری کند و شکایت به دیوان عدالت اداری و رسیدگی آنها نزدیک به دو سال زمان می‌برد؛ باید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه این عمل خلاف قانون را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌رضوی افزود: نباید این موارد را به‌عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرد، انجام اقتصاد مقاومتی برنامه می‌خواهد و باید به مرغدار گفته شود که مازاد تولید تخم‌مرغ خود را می‌تواند صادر کند.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول