اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

محرم تابلو زیبا از توحید و انسانیت در سایه احکام الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: محرم تابلویی بسیار زیبا از توحید، انسانیت، شرف و زندگی عزتمند در سایه احکام الهی است.

محرم تابلو زیبا از توحید و انسانیت در سایه احکام الهی است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امام حسین (ع) آموزگار بزرگ ایثار و شهادت و محرم، دانشگاه بزرگ حماسه جاوید است.

وی افزود: روضه‌خوانی، سوگواری‌ها، سینه‌زنی، زنجیرزنی و برداشتن پرچم‌ها در واقع یادآوری صحنه‌های عاشورای خونین و پیام‌آور مکتب امام حسین (ع) است که هر سال در ایام محرم و صفر انجام می‌شود و امسال نیز مردم مسلمان با حضور گسترده در برنامه‌های عزاداری و نشان دادن اتحاد و همبستگی خود سبب یأس و نا امیدی دشمنان اسلام شدند.

باقری با اشاره به سخنرانی‌های امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا افزود: وقتی امام سجاد (ع) در مجلس یزید می‌خواهند صحبت کنند می‌فرمایند «اجازه می‌دهید بر بالای این تخته‌پاره‌ها بروم و صحبت کنم؟» حضرت با این کلام از لفظ منبر استفاده نمی‌کند و با این سخن نشان می‌دهد منبر وقتی منبر است که جایگاه پیامبر (ص) حفظ شود وقتی جایگاه رسول خدا (ص) حفظ نشود این منبر تخته پاره‌ای بیش نیست.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های مؤثر امام سجاد (ع) در مدینه و احیای اسلام در دوره‌ای که دچار فساد شده بود، تصریح کرد: امام سجاد (ع) در مدینه تربیت شاگردان را به مدت 34 سال ادامه دادند و اولین نکته‌ای که ایشان در طول مسیر از کربلا به مدینه به شیعیان می‌آموزند کی و چگونه سخن گفتن است.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطر نشان کرد: محرم تابلویی بسیار زیبا از توحید، انسانیت، شرف و زندگی عزتمند در سایه احکام الهی است که هیچ‌گاه محدود در زمان و مکان خاص نیست و به عبارت دیگر مایه سعادت دنیوی و اخروی انسان‌های جهان است.

انتهای پیام/61012/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول