اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد

اعزام 700 مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اعزام 700 مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف اردبیل خبر داد.

اعزام 700 مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در جلسه شورای مذهبی اردبیل اظهار داشت: ما امسال سعی کردیم ساعات عزاداری در مسجد جامع را در روز طشت‌گذاری ساماندهی کنیم به طوری که برخلاف سال‌های گذشته که مراسم تا نیمه‌های شب طول می‌کشید ساعت 11 شب به اتمام رسید که امیدواریم در سال‌های آینده این فاصله به ساعت 9 شب ختم شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه آیینی و سنتی به هر محله شش‌گانه اردبیل 50 دقیقه فرصت مداحی داده شد و جلوی کثرت و تنوع دوربین‌های فیلمبرداری گرفته شد تا کسی خارج از ضابطه و چارچوب نتواند فیلمبرداری کرده و سی‌دی در بیرون از مجلس توزیع کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ما تمام مداحی‌ها و حتی پخش آن را کنترل کردیم تا مبادا مداحی و برنامه‌ای که فاقد محتوا است به بیرون درز کند.

ستوده یکی از ایرادات این برنامه طولانی را مهیا نبودن فضایی برای برگزاری نماز جماعت اعلام کرد و گفت: در روز طشت‌گذاری در مسجد جامع این عیب باید برطرف شود که عزادار حسینی تا نیمه‌های شب از خواندن نماز غفلت می‌کند یا بالاجبار محروم می‌شود، در جایی که ماهیت عزای حسینی حفظ و برقراری شعایر حسینی است.

اعزام 700 مبلغ در ماه محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 700 مبلغ و روحانی به مناطق مختلف در ایام ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: نماز ظهر عاشورای امسال نسبت به سال‌های قبل در یک فضای آرام و به دور از هرگونه سر و صدای دستجات و طبل‌زنان برگزار شد که این گام نخستی است تا بتوانیم در سال‌های آینده این مراسم را با شوکت خاص برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در این زمینه باید ستاد اقامه نماز محوریت کار را بر عهده بگیرد، در حالی که آنها به کار ستادی مشغول هستند، تبلیغات اسلامی سعی کرد امسال نیز هم در هسته مرکزی شهر و هم مسجد هاشمیه زمینه حضور نمازگزاران برای برگزاری نماز ظهر عاشورا را فراهم آورد.

ستوده در پایان سخنان خود تصریح کرد: برای مشارکت تمام عزاداران در نماز ظهر عاشورا به یک فرهنگ‌سازی نیاز داریم چرا که برخی شبهات در این زمینه وارد می‌شود که قابل تامل است که بهتر است این شبهات را به نحوی برطرف کنیم تا عزادار ما قانع شود نماز اول وقت فضیلتی بی‌پایان دارد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول