اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی

خبرگزای فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در هیئت‌های مذهبی این استان به منظور ترویج و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان خراسان جنوبی اظهار کرد: کسانی که در جامعه رشته محبت پیوند مردم با خداوند را برقرار می‌کنند کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه کردن و نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌توان مسیر اهل بیت (ع) را به خوبی مشاهده و در آن حرکت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که این فریضه واجب الهی در تعالی نظام و جامعه اسلامی یک اصل اساسی است.

لطفیان از تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در هیئت‌های مذهبی این استان به منظور ترویج و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: افراد این گروه‌ها مردم را برای انجام عمل معروف و ترک منکر تذکر می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی سربازان پنهان امام زمان(عج) هستند، تصریح کرد: عزاداری‌های امام حسین (ع) باید بر اساس واقعیت‌ها و پیام‌های نهضت عاشورا باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان و اعضای هیئت‌های مذهبی و عزاداری مصادق انسان‌هایی هستند که رشته محبت پیوند بین مردم با خداوند را برقرار می‌کنند، افزود: مسئولان هئیت‌های مذهبی به عنوان پرچم‌داران عزاداری‌ها و این حرکت دینی هستند و باید از رسوخ هر گونه آسیب و چالش به عزداری‌های امام حسین (ع) جلوگیری به عمل آورند.

لطفیان گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی در مراسمات و عزداری‌ها باید خوبی‌ها، ارزش‌ها و معروفات را برای مردم بازگو و به معرض نمایش بگذارند.

وی اظهار کرد: همچنین مسئولان هیئت‌های مذهبی باید جلودار مسئله تذکر لسانی در جامعه باشند که با یک تذکر لسانی و ارشاد ساده هر چند کوچک می‌توان انسانی را به صراط مستقیم سوق داد.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول