اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس:

نیروی انتظامی در خط مقدم امر به معروف قرار دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس گفت: نیروی انتظامی پیش‌قدم و در صف مقدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.

نیروی انتظامی در خط مقدم امر به معروف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان در یادواره شهدای نیروی انتظامی شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات و خرم بید با بیان اینکه نیروی انتظامی پیش‌قدم و در صف مقدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد، اظهار داشت: آنچه که در این برهه از زمان نیاز است انجام همگانی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده و نباید فقط این امر را از نیروی انتظامی مطالبه کرد.

وی به آیاتی از قرآن کریم در زمینه ضرورت انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم از امتی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند به عنوان امت برتر یاد شده است.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر بیان کرد: جهاد اصغر جهاد با عوامل شیطان، جهاد اکبر مبارزه با خود شیطان و جهاد کبیر مبارزه با کژی‌ها و انحرافات در جامعه است.

سجادیان ادامه داد: سلاح انسان در جهاد اکبر اشک و ناله به درگاه الهی است که در توسل به خدا و اهل بیت (ع) از چشم جاری و باعث غرق شدن شیطان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه سال 88 اشاره کرد و ادامه داد: فتنه سال 88 از یک طرف بلا و از طرف دیگر نعمت بود، بلا از این نظر که عده‌ای به‌نام شهدا از نام شهدا سو استفاده کردند و نعمت از این بابت که خداوند بصیرتی به ما داد تا افراد درست را از افراد نادرست تشخیص دهیم.

فرمانده انتظامی فارس از خانواده شهدا به عنوان میراث شهدا یاد کرد و افزود: کسانی که مسئولیت دارند و در لباس خدمتگذاری به مردم هستند اگر بخواهند در کارهای خود موفق باشند هیچ‌گاه نباید یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های معظم آنان را فراموش کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ما امروز انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از ولایت فقیه، ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهدا است.

امام جمعه شهرستان آباده نیز در این مراسم گفت: کارکنان نیروی انتظامی بچه‌های گریه محرم و صفر هستند و به همین دلیل اینان محبت اهل بیت (ع) را از دست نمی‌دهند و همیشه باب جبهه و شهادت در این نیرو باز است.

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی خراسانی هدف دشمنان در ظلم کردن و هزینه کردن در عداوت با ما را کم‌رنگ کردن قیام عاشورا بیان و اضافه کرد: دشمنان در این راه، سعی در ایجاد شبهه در جوانان و دور کردن آنان از اسلام را دارند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آباده با بیان اینکه مراکز روحانی می‌توانند ادامه دهنده راه اهل بیت (ع) باشند و امنیت دین مردم را فراهم کنند خاطرنشان کرد: امنیت دینی، امنیت اجتماعی لازم دارد که این کار را در جامعه، نیروی انتظامی عهده دار است.

وی بیان کرد: امنیت دین و اجتماع هر دو در گرو قرآن مجید است و شرط تحقق این دو مهم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

در ابتدای این مراسم فرماندار آباده از زحمات نیروی انتظامی و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر و تاکید کرد که همگی ما مکلف هستیم از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم.

محمدجواد عسگری گفت: پس از رحلت حضرت امام (ره) دو وظیفه داریم، یکی عمل به وصایای حضرت امام (ره) و دیگر حفظ ارزش‌ها که با انجام آن، عاقبت‌بخیر و اگر در این امر غفلت و کوتاهی کنیم باید پاسخ‌گو باشیم، پس باید دقت کنیم در راستای حفظ دستاوردهای اسلامی قدم برداریم.

وی توانمندی‌های جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و ابراز داشت: وظیفه ما پاسداری از خون شهدا و دستاوردهای این عزیزان است.

اجرای سرود، پخش کلیپ، قرائت چند دکلمه توسط فرزندان شهدا و ... از دیگر برنامه‌هایی بود که به این مراسم حال و هوای ویژه‌ای بخشید.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول