اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه همگانی ماست و برای همه تکلیف است.

احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری صبح امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خلخال اظهار داشت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه ناهنجاری باید احیای امر به معروف و نهی از منکر را در راس امور خود قرار دهیم.

وی نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را به طور عملی خواستار شد و همه اقشار جامعه را به بسترسازی بیشتر جهت تعمیق این فرهنگ اسلامی در جامعه دعوت کرد.

امام جمعه شهرستان خلخال به نقش مراکز آموزشی، ارگان‌های فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی در احیای این فریضه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت امروز جامعه ما با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام ایجاب می‌کند که این فریضه در جامعه به طور گسترده عملی شود.

رشتبری با اشاره به نقش خانواده‌ در تحقق امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نهادی کوچک از جامعه نیز گفت: خانواده‌ها نیز نقش عمده‌ای در تربیت و تثبیت اصول اسلامی داشته و اصول تربیت اسلامی باید بر اساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام به گام در تربیت فرزندان مدنظر قرار گیرد تا در زمان حضور در جامعه پایبند به قوانین اسلامی و دین اسلام باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال نیز در این نشست به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ابراز داشت: امام حسین (ع) با جانفشانی در راه خدا فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جاری ساخت و برای تثبیت آن فداکاری‌های بسیار کرد.

هوشنگ محمدی ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب جلوگیری از وقوع برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: فعالیت‌های اجتماعی و روزانه نباید ما را از بسط و توسعه این فرهنگ باز دارد و باید تلاش کنیم در کنار فعالیت‌های روزمره در جهت ریشه‌دار شدن این فرهنگ در دستگاه‌ها و جامعه نیز کوشا باشیم.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول