اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

ترس نباید موجب عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ترس نباید موجب شود تا انسان وظیفه خود را در قبال امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهد.

ترس نباید موجب عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برجسته‌ترین ویژگی وصیت‌نامه امام حسین(ع) تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه در قبال احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: نظارت همگانی به فریضه امر به معروف از ضروریات جامعه محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نهی از منکر به معنای دوری از زشتی‌ها و گناه محسوب می‌شود، یادآور شد: توجه به نیکی‌ها و خوبی‌ها نیز امر به معروف تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام علی(ع) همه اعمال خوب انسان از جمله نماز، روزه، حج و جهاد فی‌سبیل‌الله در یک طرف ترازو قرار می‌گیرد و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در طرف دیگر ترازو تصریح کرد: این امر نشان از اهمیت امر به معروف در جامعه دارد.

آیت‌الله خاتمی نخستین مرحله امر به معروف اظهار نفرت قلبی است، افزود: در دومین مرحله انسان به صورت زبانی نسبت به منکرات جامعه عکس‌العمل نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مرحله آخر وظیفه نیروی انتظامی و دولت است که به مقابله با منکرات در جامعه بپردازد، افزود: عمل یدی آخرین مرحله امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

*تذکر لسانی وظیفه همه افراد جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان وظیفه همه افراد جامعه را تذکر لسانی در برابر منکرات جامعه برشمرد و افزود:‌ باید در مواجه با منکرات به تذکر لسانی اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه فرد مومن در صورت عدم توجه به تذکر لسانی بی‌دین محسوب می‌شود، افزود: این امر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را نشان می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ترس نباید موجب شود تا انسان وظیفه خود را در قبال امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهد، تصریح کرد: باید بدون ترس اقدام به تذکر لسانی کرد.

وی ترک امر به معروف و نهی از منکر را شایسته مقام خلیفه الهی انسان ندانست و گفت: انسان باید در مقابل منکرات جامعه به تذکر لسانی اکتفا کند.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول