اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد حمایت از آثار فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی:

استانداردسازی عرضه محصولات فرهنگی در حال پیگیری است/ توقیف 52 میلیون لوح فشرده غیرمجاز در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: استانداردسازی عرضه محصولات فرهنگی در کشور در حال پیگیری است.

استانداردسازی عرضه محصولات فرهنگی در حال پیگیری است/ توقیف 52 میلیون لوح فشرده غیرمجاز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید جابری‏انصاری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دبیرخانه ستاد حمایت از آثار فرهنگی و هنری زنجان، اظهار داشت: در حوزه استانداردسازی عرضه محصولات فرهنگی، استانداردی وجود نداشت که ضعف بزرگی در حوزه فرهنگ بود.

وی با تاکید بر استانداردسازی عرضه محصولات فرهنگی یادآور شد: با استاندارد کردن محصولات فرهنگی، کیفیت و کمیت محصولات مشخص شده و محصولات غیرمجاز به راحتی قابل تشخیص خواهد شد.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تشکیل اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی در حال انجام است.

جابری ‏انصاری با بیان اینکه کار فرهنگی، فعالیتی تخصصی است، افزود: کار فرهنگی باید توسط افراد نخبه در حوزه فرهنگ انجام شود.

وی ایده تشکیل اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: حضور اتحادیه‏ای مستقل برای عرضه محصولات فرهنگی احساس می‌شد و راه‌اندازی این اتحادیه بسیار موثر خواهد بود.

*منع کپی رایت جهانی در دست اقدام است

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر اجرای استاندارد‌های بین‌المللی در حوزه فرهنگی کشور یادآور شد: در همین راستا قانون منع کپی رایت در کشور در حال پیگیری است.

جابری ‏انصاری به حمایت از آثار معنوی هنرمندان اشاره کرد و افزود: هیئت دولت در راستای حمایت معنوی از آثار هنرمندان مصوباتی داشته است که تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی دو اقدام در حوزه فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و تبیین مصادیق محصولات غیرمجاز باید به شکل جدی در دستور کار باشد.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر تولیدات فرهنگی خاطرنشان کرد: برای مقابله به جنگ نرم دشمن نیاز به تولیدات فرهنگی در حوزه‏های مختلف است.

*توقیف 52 میلیون لوح فشرده غیرمجاز طی هفت ماه اخیر

جابری ‏انصاری به جمع‌آوری 52 میلیون لوح فشرده اشاره کرد و افزود: این میزان لوح فشرده طی هفت ماه اخیر جمع‌آوری شده است.

وی به نظارت مستمر در حوزه فرهنگ تأکید کرد و یادآور شد: نظارت باید در همه ابعاد حوزه فرهنگ صورت گیرد.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: نظارت در حوزه بازی‌های رایانه‏ای در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار دارد.

جابری ‏انصاری بازی‏های رایانه‏ای را به دلیل نفوذ در بین نوجوانان و جوانان دارای اهمیت زیادی دانست و گفت: باید با تولیدات مناسب در این حوزه آسیب‏های فرهنگی را در این بخش کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جنگ نرم اقدامات نظامی کارساز نیست و دشمنان در حوزه فرهنگ برنامه‏ریزی می‌کنند که باید با تولیدات فرهنگی مناسب در میدان حضور موثرتری پیدا کنیم.

انتهای پیام/73002/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول