اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان:

اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته پشتوانه قانونی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: اجرای مجدد بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته فاقد پشتوانه قانونی بوده و اجرای این بیمه نیازمند تصویب قانون است.

اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته پشتوانه قانونی ندارد

مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نابسامانی‌های بسیاری در راستای تأمین هزینه‌های درمانی فرهنگیان بازنشسته وجود دارد، اظهار کرد: دولت و مسئولان نسبت به کاهش هزینه‌های درمانی این قشر از جامعه بی‌توجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه اجرا شدن بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته از مطالبات و خواسته‌های این افراد است، اضافه کرد: اما متولیان رسیدگی به مباحث و مشکلات درمانی این افراد نسبت به اجرای مجدد بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته بی‌مهری می‌کنند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان تصریح کرد: اجرای مجدد بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته فاقد پشتوانه قانونی بوده و اجرای این بیمه نیازمند تصویب قانون است.

وی با بیان اینکه البته در حال حاضر فرهنگیان بازنشسته نسبت به اجرای مجدد بیمه طلایی نا‌امید شده‌اند، ادامه داد: هزینه‌های درمانی فرهنگیان بازنشسته تا سقف محدودی پرداخت می‌شود و در حال حاضر حقوق بازنشستگان فرهنگی به صورت ماهیانه کم‌تر از 600 هزار تومان است.

روستایی با اشاره به اینکه ساز و کار‌های قانونی باید نسبت به پوشش کامل هزینه‌های درمانی فرهنگیان بازنشسته به کار گرفته شود، تاکید کرد: در حال حاضر حقوق پایین فرهنگیان بازنشسته جوابگوی هزینه‌های بالای درمانی این افراد نیست و در شرایط فعلی کشور قیمت دارو‌ها و درمان بازنشستگام فرهنگی چند برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها و افزایش نرخ تورم از عوامل موثر افزایش نرخ دارو و هزینه‌های درمانی افراد در سطح کشور به شمار می‌رود، افزود: اما دولت باید چاره‌ای برای قشر کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه به ویژه فرهنگیان بازنشسته بیندیشد و بیمه‌ای جامع و کامل را برای پوشش تمام هزینه‌های درمانی این افراد اختصاص بدهد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول