اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان اصفهان:

مردم، مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد را معرفی کنند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان اصفهان گفت: مردم مراکز ترک اعتیاد غیر مجازی که در اصفهان فعالیت می‌کنند را گزارش دهند.

مردم، مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد را معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نبی‌الله شاه‌محمدی ظهر امروز در همایش پیشگیری از رفتارهای پر خطر مرتبط با ایدز اظهار کرد: کسی که به بیماری ایدز مبتلا شده است، نباید از سایر مسائل زندگی دور باشد بلکه باید در جامعه همانند سایرین زندگی عادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک چهارم افراد مبتلا به ایدز از طریق آلودگی خونی مبتلا و شناسایی شده‌اند، افزود:اگر مکانی را سراغ دارید که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کند معرفی کنید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان بیش از 96 هزار معتاد دارد که با موج دوم شیوع بیماری ایدز در کشور برخی پاتوق‌های مراکز ترک اعتیاد و محکومان در اردوگاه‌ها منتقل کننده این بیماری بودند.

وی ادامه داد: معاونت بهداشت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است که در راستای آن در استان اصفهان بیشتر شهرستان‌ها از جمله کاشان، نجف‌آباد، فولادشهر، خمینی‌شهر مجهز به مراکز درمانی ترک اعتیاد هستند.

شاه‌محمدی خطاب به مسئولان مراکز درمانی میان مدت تاکید کرد: مراکز فعال غیرمجاز شهر را اطلاع دهید.

وی گفت: برخی از این مراکز برای تجارت و قصد آنها فقط کسب درآمد است که با این کار خود ضربه جبران ناپذیری به مراکز درمانی مجاز می‌زنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان اصفهان اضافه کرد: اگر مرکزی قصد درمان داشته باشد باید مجوز بگیرد.

وی با تاکید به اینکه این ستاد شدیدا با مراکز غیر مجاز برخورد می‌کند، افزود: فعالیت برخی از مراکز نباید فعالیت سایر مراکز دارای مجوز را زیر سئوال ببرد.

شاه‌محمدی گفت: پزشکان این مراکز موظف هستند بابت حقوقی که دریافت می‌کنند، هر روز این بیماران را کنترل و موارد مشکوک را گزارش کنند.

وی با بیان اینکه باید بین مراکز رقابت سالم باشد، افزود: اتاق احیای پزشکان باید تست روزانه از افراد معتاد داشته باشد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول