اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارندگی‌های اخیر و تخریب 19 منهول فاضلاب صورت گرفت

خسارت 2 میلیارد ریالی باران به تاسیسات فاضلاب بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آبفای هرمزگان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، تخریب و باز کردن درب 19 منهول شبکه فاضلاب در سطح شهر بندرعباس، بیش از دو میلیارد ریال خسارت به تاسیسات فاضلاب این شهر وارد شده است.

خسارت 2 میلیارد ریالی باران به تاسیسات فاضلاب بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آبگرفتگی معابر و مهار و هدایت غیراصولی روان آب‌های سطحی به همراه شن، ماسه، گِل ولای و زباله به درون شبکه فاضلاب از سوی عوامل شهرداری، سبب انسداد و بالازدگی شبکه فاضلاب و تحمیل خسارتی بیش از دو میلیارد ریال بر این شرکت شده است.

به گفته وی این خسارت تنها هزینه‌های  لایروبی و شستشوی شبکه اصلی فاضلاب، لایروبی منهول و تخلیه نخاله از شبکه، شستشوی ایستگاه فاضلاب و تهیه و نصب درب و رینگ منهول فاضلاب را شامل می‌شود و مابقی خسارات هنوز محاسبه نشده است.

مدیر عامل آبفای هرمزگان تصریح کرد: رسوب گل و لای در مجاری ارتباطی و وارد شدن شوک به فرآیند تصفیه خانه فاضلاب، گرفتگی پروانه پمپ دراثر ورود زباله و مواد معدنی و سوختن الکتروموتور پمپ در اثراین گرفتگی‌ها همچنین سایش پروانه و جداره پمپ در اثر اصابت دانه‌های ماسه درون مخلوط روان آب و فاضلاب به آنها و  بالازدگی از حوضچه‌های ایستگاهها و آلوده شدن محیط زیست، از جمله مشکلات ناشی از هدایت روان آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب طی بارندگی‌های اخیر بوده است.

خادمی با اشاره به اهمیت حفظِ خطوط جمع آوری فاضلاب و اجتناب از هدایت روان آب‌های سطحی در این خطوط، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم مکاتبات و مذاکرات پیمانکاران بهره‌برداری فاضلاب و حراست شرکت در خصوص عدم تخریب درب منهول‌ها، حجم بسیار زیادی از روان آب‌های حاوی گل و لای و زباله به درون شبکه فاضلاب هدایت شده است.

همچنین حتی در مواردی که درب منهول توسط کارگر باز نشده این کار با تخریب درب منهول توسط لودر صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در پایان با اشاره به گلایه برخی از شهروندان بندرعباسی در خصوص  برداشته شدن درب منهول‌های شبکه فاضلاب در روزهای بارانی اخیر اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر خسارات مالی تاسیسات فاضلاب، خساراتی نیز به برخی شهروندان در اثر ورود سیلاب به منازل از طریق شبکه فاضلاب و یا سقوط به منهول‌های باز شده به آنها تحمیل شده است که مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول