اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین:

6 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی قزوین هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: سازمان نظام مهندسی قزوین بیش از 6 هزار عضو در هفت رشته مهندسی دارد.

6 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی قزوین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی بزرگداشت چهاردهمین سالگرد تأسیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و آغاز به کار پنجمین دوره هیئت رئیسه آن اظهار داشت: با توجه به اشتراکاتی که در قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهرها و سازمان نظام مهندسی وجود دارد به دنبال آن هستیم تا برای پیشبرد بهتر فعالیت‌های شهرسازی و تقویت سیمای شهری در انتخابات شوراهای شهرها ورود پیدا کنیم و افرادی از مهندسان در این شوراها فعالیت کنند.

وی با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی در کشور بیان کرد: مجموعه سازمان نظام مهندسی جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دارد و اثرات آن به صورت مشهود در کشور قابل مشاهده است.

فرخزاد با اعلام اینکه سازمان نظام مهندسی قزوین شش هزار عضو دارد، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در آذرماه سال 77 تأسیس شده و در حال حاضر شش هزار عضو در هفت رشته مهندسی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین ادامه داد: در این مدت سعی کرده‌ایم واحدهای مختلف سازمان را بهینه و بروز کنیم تا بهترین خدمات‌رسانی را به شهروندان ارائه دهند.

فرخزاد با اشاره به برنامه‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین به مهندسان و استادکاران افزود: در زمینه ارتقای بخش زیربنایی، برنامه‌های آموزشی را برای 700 نفر از معماران تجربی، دو هزار و 500 نفر از کاردان‌ها، 38 هزار نفر از استادکاران و عوامل اجرایی ساختمان و همچنین مهندسان در دستور کار داشته‌ایم.

کسب رتبه نخست کیفیت مسکن مهر در کشور

این مسئول با اشاره به کسب رتبه نخست قزوین در کیفیت ساخت مسکن مهر در دو سال متوالی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین موفق شد برای دومین سال متوالی رتبه نخست کیفیت مسکن مهر را در کشور به دست آورد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین عنوان کرد: چند سال است که بازرسی‌ها در بحث گاز بر عهده نظام مهندسی قرار گرفته است و بر همین اساس نظام مهندسی استان قزوین 240 نفر از مهندسان خود را در این زمینه مشغول به کار کرده که در طول این مدت مشکلی در مورد مبحث گاز در این استان به وجود نیامده است.

فرخزاد با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی قزوین بیان کرد: همزمان با سراسر کشور انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی قزوین برگزار شد و مهندسان استان با 61 درصد مشارکت در انتخابات، رتبه نخست را در این زمینه در کشور به دست آوردند.

وی ادامه داد: همچنین 90 درصد از هیئت‌ رئیسه دوره قبلی نظام مهندسی استان قزوین در این دوره نیز انتخاب شدند که از این جهت استان قزوین رتبه نخست را در کشور از آن خود کرد.

افتتاح مسکن مهر الوند در آینده نزدیک

فرخزاد با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر در استان قزوین افزود: شهروندان بسیاری در مسکن مهر مهرگان ساکن شده‌اند، پروژه مسکن مهر آبیک افتتاح شده و در تاکستان نیز این پروژه به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین اضافه کرد: پروژه مسکن مهر بویین زهرا نیز افتتاح شده و مسکن مهر الوند نیز به زودی افتتاح می‌شود.

فرخزاد در خصوص منع کاربرد نمای شیشه‌ای در دستگاه‌های دولتی تشریح کرد: به دلیل حساسیت رعایت اصول فنی در نمای شیشه‌ای و انعطاف‌پذیری که آنها در هنگام زلزله باید داشته باشند کاربرد این نوع نما در دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

وی پیرامون زمین نیروی انتظامی در شمال شهر قزوین گفت: این مسئله در کمیسیون ماده پنج مورد بحث قرار گرفته و به دلیل تغییر کاربری و قرارگیری در زمین شهری مورد بررسی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین صحبت‌های برخی از پیمانکاران در خصوص عدم انجام تعهدات از سوی نظام مهندسی قزوین در پروژه‌های مسکن مهر را رد کرد و یادآور شد: نظام مهندسی قزوین به تعهدات خود عمل کرده است و نمی‌تواند به صورت مستقیم از مجری پولی دریافت کند.

انتهای پیام/77003/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول