اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان:

شهدای گمنام به گلستان می‎آیند/ پارک موزه دفاع مقدس گرگان تجهیز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: در صورت موافقت سردار باقرزاده تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص‎شده به این استان می‎آیند.

شهدای گمنام به گلستان می‎آیند/ پارک موزه دفاع مقدس گرگان تجهیز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی ملکش در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان گرگان اظهار داشت: در صورت موافقت سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تعدادی از شهدای تازه تفحص شده در جزایر مجنون عراق به گلستان می‎آیند و اولویت تدفین هم شهرستان‎های کردکوی و مینودشت است.

وی تصریح کرد: بحث‎های مقدماتی انجام شده و احتمال زیادی وجود دارد که این شهدا به استان بیایند و ما همچنان به صورت تلفنی با سردار باقرزاده در تماس هستیم تا انشاالله بتوانیم از حضور پر عطر شهدای گمنام در فضای گلستان استفاده کنیم.

ملکش ادامه داد: در شهرستان کردکوی ابتدای سه راهی جنگل امام رضا(ع) مدنظر سردار باقرزاده برای تدفین است که جای خوش آب و هوا و گردشگرپذیر بوده و هر ساله مهمان تعداد زیادی از هموطنان است از طرفی در کنار این مکان محیطی به مساحت چهار هکتار نیز وجود دارد که مسئولان شهری بر این نقطه نظر دارند.

استان گلستان 79 شهید گمنام دارد

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان گفت: در استان گلستان تا به حال 79 شهید گمنام دفن شده‎اند که برخی از آنها در گلزارهای شهدا و برخی نیز در اماکن گردشگری و تفریحی و برخی نیز در دانشگاه دفن شده‎اند.

ملکش گفت: معاونت مهندسی و امور یادمان‎های شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس متعهد شده برای شهدای گمنامی که در مناطق تفریحی، گردشگری و دانشگاه‎ها تدفین شده‎اند یادمان بسازد و وظیفه ساماندهی، بهسازی و ساخت یادمان‎های شهدای گمنام گلزارهای شهدا به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی افزود: شهدای گمنام در استان گلستان در 19 نقطه تدفین شده‎اند که عبارتند از تپه نورالشهدا گرگان هشت شهید، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یک شهید، تیپ یکم سپاه نینوا استان دو شهید، علی‎آباد کتول پارک شهر پنج شهید، علی‎آباد کتول دانشگاه آزاد اسلامی سه شهید، علی‎آباد کتول الستان چهار شهید، فاضل‎آباد پنج شهید، خان‎ببین پنج شهید، رامیان پنج شهید، گنبدکاووس پارک شهر پنج شهید، کلاله سه شهید، آق‎قلا سه شهید، آزادشهر پارک شهر پنج شهید، آزادشهر زائرسرا پنج شهید، امامزاده عبدالله گرگان 15 شهید، بندرترکمن یک شهید، امامزاده یحیی ابن زید گنبدکاووس 2 شهید، مینودشت گلزار شهدا یک شهید و گلیداغ کلاله یک شهید است.

ملکش تصریح کرد: کار ساخت یادمان شهدای گمنام ناهارخوران گرگان، تیپ یکم سپاه نینوا استان، علی‎آباد پارک شهر، علی‎آباد کتول دانشگاه آزاد اسلامی، فاضل‎آباد و امامزاده عبدالله گرگان به پایان رسیده و هم‌اکنون این مناطق از یادمان‎های زیبایی برای جذب گردشگر و مکانی امن برای زیارت و امورات فرهنگی مذهبی برخوردار است.

همچنین ساخت یادمان‎های دانشگاه منابع طبیعی گرگان، علی‎آباد الستان، خان‎ببین، آزادشهر پارک شهر، آزادشهر زائرسرا فعلا نیمه‎کاره است و در صورت تامین اعتبار تا ماه‎های آینده به بهره‎برداری می‎رسند.

وی خاطرنشان کرد: چند نقطه هم تاکنون فعالیتی را برای ساخت یادمان آغاز نکرده‎اند که به دنبال آن هستیم با تامین اعتبارات لازم بتوانیم استارت کار را در این نقاط نیز بزنیم. 

استقبال دانشجویان از درس آشنایی با دفاع مقدس 

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گفت: از سال 1387 درس آشنایی با دفاع مقدس برای آشنایی دانشجویان با دفاع مقدس و شناخت علمی و عمیق از روند تداوم جنگ تحمیلی، 2 واحد درس اختیاری آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‎های استان توسط اساتید آشنا به دفاع مقدس که در جبهه‎ها نیز حضور داشتند، ارائه شد که ابتدا در دانشگاه آزاد اسلامی و سپس دانشگاه‎های دولتی و الان نیز دانشگاه پیام‎نور، علمی کاربردی و سایر دانشگاه‎ها نیز از این درس استقبال کرده‎اند.

ملکش افزود: در ابتدای سال 1387 تعداد 60 دانشجو از این درس استقبال کردند اما در ترم فعلی حدود 5 هزار و 600 نفر از دانشجویان این درس را انتخاب کرده‎اند و آمار نسبت به ترم قبلی که 3 هزار و 500 نفر بودند روند رو به افزایشی را نشان می‎دهد.

وی گفت: تا به حال همه دانشجویانی که این درس را احراز کرده‎اند نمرات خوبی را دریافت کردند و دانشجویی نبوده که از این درس نمره قبولی نگرفته باشد.

به دنبال آرایش داخلی پارک موزه دفاع مقدس هستیم

معاون روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان ادامه داد: طرح مطالعاتی پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان در ناهارخوران از سال 1385 شروع شده و تمامی جوانب لازم برای ساخت آن از جمله حفاظت از درختان و حفظ محیط زیست در آن کاملاً لحاظ شده است.

 

ملکش خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر مدیران دستگاه‎های استانی حمایت خود را از ساخت پارک موزه در ناهارخوران اعلام کردند و برخی از اعضای شورای شهر گرگان نیز در این مورد اقناع شده‎اند.

وی گفت: در وهله اول به دنبال جذب اعتبارات استانی و کشوری ساخت پارک موزه هستیم و در مرحله بعد در پی آرایش هنری پارک موزه و مدل‎هایی برای طراحی داخلی آن هستیم.

انتهای پیام/2307/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول