اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه تنکابن خبر داد

برپایی نشست بصیرت عاشورایی در تنکابن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن از برپایی خیمه معرفت و بصیرت عاشورایی در دهه سوم محرم در شهرستان تنکابن خبر داد.

برپایی نشست بصیرت عاشورایی در تنکابن

مهدی خواجه‌وند صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن به بیان برنامه‌های دهه اول محرم و آمادگی برای بزرگداشت دهه سوم محرم و صفر پرداخت.

این مسئول بیان داشت: برگزاری دو جلسه با هیئت امنا مساجد و امامزادگان، یک جلسه ویژه هیئت‌های امناء بقای متبرکه، یک جلسه نیز با روحانیون و مبلغان اعزامی از قم و بومی منطقه و هفت مبلغ اعزامی اوقاف شهرستان در مورد نحوه تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا و وقف و برگزاری یک جلسه در فرمانداری با حضور مسئولان ادارات و نهادها در امر عزاداری و فرهنگ عاشورا و وقف از جمله برنامه‌ریزی‌هایی بود که در افزایش کمیت و کیفیت مراسم عزاداری‌های دو شهرستان مؤثر بودند.

وی افزود: این تاثیر به نحوی بود که در برگزاری مراسم عزاداری در دو شهر تنکابن و عباس‌آباد علاوه بر شکل ظاهری هیئت‌ها در بحث رعایت شئونات اسلامی و شرعی نیز شاهد ارتقای مثبت بودیم، اما با توجه به دغدغه‌های مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری که همواره تاکید می‌کنند باید این‌گونه فضاها آکنده از معنویت و شناخت از تعالیم دینی و ترویج آن باشد هنوز جا برای کار فرهنگی و ارتقای سطح کیفی در این ایام وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد افزود: برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت‌اباعبدالله‌الحسین(ع) که تاکید بر نقش پررنگ و اهمیت موضوع نماز اول وقت در هر شرایط دارد امسال همانند سال‌های گذشته اما با شور و حضوری بیشتر از جمله شاخصه‌های کار فرهنگی ما در ایام عزاداری دهه اول محرم بود.

وی یادآور شد: یکی از بهترین برنامه‌های ترویجی و فرهنگی ما در این ایام برپایی خیمه معرفت و بصیرت عاشورایی بود که در آن کارشناس مسائل دینی به همراه روحانی به سئوالات و شبهات مردم به ویژه جوانان در امور دینی و مذهبی با سعه صدر پاسخ می‌گفت که از برنامه‌های جانبی این طرح برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین و مسابقه بصیرت عاشورایی ویژه کودک و نوجوان است که به برترین‌های این دو مسابقه از سوی برگزارکنندگان هدایایی اهدا شد.

این مسئول تصریح کرد: با جلساتی که پیرامون مسائل مهم بصیرت عاشورایی برگزار شد دستاوردهای بسیار خوبی برای ما در امور فرهنگی و ترویجی به همراه داشت و از سال‌های بعد این طرح را در چندین مکان از تجمع عزاداری‌های دو شهرستان به صورت خیمه معرفت و بصیرت عاشورایی گسترش خواهیم داد.

صالحی با تقدیر از تعامل همه نهادها و ارگان‌های ذیربط در برگزاری ایام عزاداری سرور و سالارشهیدان و هیئت‌های امنای مساجد، تکایا و بقای متبرکه و هیئت امنای هیئت‌های عزاداری تاکید کرد: تعامل و هماهنگی خوب امسال علاوه بر پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای و... برای مردم و هیئت و ایجاد حاشیه امنیت عمومی در بحث نظم‌بخشی و کاستن ترافیک در مسیرهای شهری و برون شهری تاثیر بسزایی داشت و امیدواریم این تعامل و جلسات مستمر برای سال‌های آینده نیز پیگیری و تداوم یابد.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول