اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین:

انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از عاشورای حسینی است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از عاشورای حسینی است.

انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از عاشورای حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در مجمع بسیج شهرستان قزوین که امروز در سالن جلسات شهید حسن‌پور سپاه استان قزوین برگزار شد به تشریح نهضت عاشورا و اثرات آن در انقلاب اسلامی پرداخت.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام دو هجرت اتفاق افتاد که هر دو هجرت تحول شگرفی در عرصه‌های فکری، تربیتی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در جامعه آن زمان به دنبال داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: هجرت اول، هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه و هجرت دوم، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مدینه به کربلا بود که هر کدام به نوبه خودشان تحول بزرگی را در ابعاد مختلف نقش‌آفرینی کردند.

رضوانی تصریح کرد: رمز ماندگاری هجرت اول در سایه هجرت دوم است، علت قیام اباعبدالله (ع) مقابله با بدعت‌ها و تهدیدهایی بود که بعد از رحلت پیامبر (ص) در جامعه به وجود آمده بود و امام حسین (ع) دلیل قیام خود را اصلاح معین بدعت‌ها و امت پیامبر نامید.

این مسئول عنوان کرد: در زیارت اربعین در وصف امام حسین (ع) آمده است که امام حسین هرچه توان داشت خیرخواهی کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه اثرات این نهضت در انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا و الهام گرفته از این نهضت بزرگ الهی است.

رضوانی تأکید کرد: همان طور که دشمنان در زمان پیامبر (ص) جنگ احزاب راه انداختند از زمان پیروزی انقلاب تاکنون نیز نوعی جنگ احزاب راه انداخته‌اند و با تحریم‌های همه‌جانبه و جنگ درصدد این هستند تا ملت ایران را فلج کنند.

انتهای پیام/2667/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول