اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد

آغاز به کار 13 رشته در مقطع دکترا

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: 13رشته در مقطع دکترا در سال جاری مرتبط با زیارت و توسعه اماکن متبرکه در این دانشگاه آغاز به کار کرده است.

آغاز به کار 13 رشته در مقطع دکترا

حمیدرضا میرزائی صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بقاع و اماکن متبرکه در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تحصیل دانشگاهی در حوزه توسعه امر زیارت و اماکن متبرکه به ارتقای گردشگری دینی و تبیین جایگاه زیارت کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: دانشگاه امام رضا(ع) دانشگاهی ماموریت‌گرا با محور اهداف آستان قدس بوده و در این راستا نگاه ویژه‌ای به توسعه زیارت و ارتقای بقاع متبرکه دارد.

میرزائی با بیان اینکه در حال حاضر 13 رشته در مقطع دکترا مرتبط با موضوع زیارت و توسعه اماکن متبرکه در دانشگاه امام رضا(ع) وجود دارد خاطر نشان کرد: این 13 رشته مرتبط با موضوع زیارت و توسعه و مدیریت بقاع و اماکن متبرکه بوده که مدیریت رسانه در زیارت، سیاست‌گذاری فرهنگی، فرهنگ و ارتباطات در زمره این رشته‌ها است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد یادآور شد: نگاه هنری به مقوله زیارت و پیوند هنر اسلامی با مذهب نیز از رویکردهای توسعه اماکن متبرکه است.

وی ادامه داد: رشته‌هایی چون معماری اسلامی، اقتصاد و هنر نیز در مقطع دکترا در جهت توسعه بقاع متبرکه و اعتلای جایگاه زیارت طراحی شده است.

میرزائی اعتلا و توسعه بخشی اماکن متبرکه و مذهبی را در سایه همدلی و تعامل میان عتبات و مدیران آنها دانست و یادآور شد: دانشگاه بین‌المللی امام رضا‌(ع) با طراحی این رشته و پذیرش دانشجویان مدیریت اماکن و بقاع متبرکه در قالب فضای آموزشی فرصتی برای همدلی و تبادل ایده و نظرات ایجاد کرده است.

انتهای پیام/70005/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول