اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 28 صفر صورت می‌گیرد

برپایی مراسم قرائت «زیارت‌ از بعید» در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسم معنوی و پرفیض قرائت «زیارت از بعید» برپا می‌شود به طوری که آئین معنوی فوق در 28 صفر سال جاری در همه مصلی‌های استان به طور همزمان برگزار می‌شود.

برپایی مراسم قرائت «زیارت‌ از بعید» در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های 28 صفر که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برپا شد، اظهار داشت: این مراسم پرفیض و معنوی با حضور مردم در مناطق مختلف استان برپا می‌شود که به نظر می‌رسد این مراسم با حضور حداکثری توأم شود.

وی با بیان اینکه 28 صفر مصادف با 22 دی ماه سال جاری است، ادامه داد: این مراسم هر سال به طور منظم برگزار می‌شود، ولی این انتظار وجود دارد مردم ولایتمدار و مومن شهرستان‌ها امسال در این مراسم حضور چشمگیرتری به منصه ظهور برسانند چرا که این حضور پاسخ مناسبی به هتاکان پیامبر اکرم (ص) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ساعت آغاز مراسم را 10 و 30 دقیقه صبح و ساعت اختتام را حداکثر 12 و 30 دقیقه ظهر اعلام کرد و افزود: 22 دی ماه مصادف با روز جمعه است از این رو به نظر می‌رسد حضور حداکثری را در مصلی‌های مناطق مختلف استان شاهد شویم.

وی با بیان اینکه برنامه فوق در 17 شهرستان استان برپا می‌شود، ادامه داد: در همه شهرستان‌ها مقدمات لازم در حال فراهم شدن است و ستاد برپایی مراسم اقدامات تبلیغی مانند نصب بنر، پوستر و... به طور مستمر انجام می‌دهد تا فراخوانی و اطلاع‌رسانی در سطح وسیع انجام بگیرد.

کریمی با اظهار به اینکه برای این مراسم قرائت قرآن و مداحی نیز تدارک دیده شده، بیان داشت: با مشارکت دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای فرهنگی این مراسم برپا می‌شود از این‌رو برای برگزاری مطلوب و رضایت‌‌بخش آن همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه ملت ایران اسلامی در برهه‌های مختلف عشق و ارادت خود را به ائمه معصوم (ع) ثابت کرده‌اند، ادامه داد: تحرکات دشمنان این دین آسمانی مبنی بر تولید فیلم اهانت‌آمیز، ترسیم کاریکاتور و... نتیجه‌ای ندارد و اقدامی عبث و بیهوده قلمداد می‌شود.

وی پوشش خبری مناسب این برنامه‌ و سایر مراسم‌های مشابه را خواستار شد و متذکر شد: برای اینکه عشق و ارادت مردم به ائمه معصوم به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شود باید فعالان رسانه‌های گروهی در این قبیل مراسم‌ها به شکل گسترده حاضر شوند.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول