اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

دانشجویان نشانه بارز اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر دانشجویان را یکی از نشانه‌های بارز اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی برشمرد.

دانشجویان نشانه بارز اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: حرکت در مسیر اسلام وظیفه همه ما به عنوان یک مسلمان واقعی است و به آنچه سفارش شده است باید عمل کنیم، چرا که انسان با تقوا در مسیر صداقت و بندگی خدا گام بر می‌دارد و بندگی خدا انسان را از شیطان و هوای نفس دور می‌کند.

وی با بیان این که مسلمانان و شیعیان باید در امورات زندگی خود همواره پیرو اسلام و ائمه اطهار باشند، افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر ائمه حرکت کنیم باید در گفتار، رفتار، عقیده و اعمال‌مان همواره مانند آنها بوده و در دین خود صادق و ثابت قدم باشیم.

خطیب جمعه ملایر خطاب به مسئولان گفت: شما باید با منکرات جامعه برخورد کرده و مراقبت بیشتری در  این زمینه داشته که در این صورت به اسلام و جامعه خدمت کرده و غیر آن به اسلام و مردم جامعه خیانت کرده‌اید.

وی با اشاره به شخصیت والای امام سجاد ‌(ع) و دو کتاب آن امام از جمله رسالة‌الحقوق و صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: واعظان ما باید این کتاب‌ها را برای مردم تشریح کنند، چرا که مطالب و مفاهیم عرفانی و حقوقی ارزشمندی در این آثار نهفته شده است.

فاضلیان خاطرنشان کرد: باید نمازهای مصنوعی و دینداری مصنوعی را ترک کنید و دینداری خالصانه را سرلوحه کارهای خود قرار دهید و خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود بدانید و واعظ درونی خود یعنی نفس لوامه را بیدار کنید چرا که راه پیروزی و رستگاری شما در این است.

وی عنوان داشت: در واقعه عاشورا امام حسین(ع) پیروز بود و شهادت این امام، اسلام و قرآن را زنده کرد و مردم ما باید این نهضت را سرلوحه کارهای خود قرار داده و هرگز زیر بار ستم نروند و با آزادگی که شعار امام حسین(ع) بود، با دشمنان مقابله کنند.

امام جمعه ملایر در ادامه سخنان خود به روز دانشجو در 16 آذرماه اشاره کرد و گفت: این روز یادآور دلیرمردانی است که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در برابر متجاوزان ایستادند و به مقام شامخ شهادت نائل شدند و امروز بعد از گذشت بیش از 50 سال هنوز هم یاد و خاطره آنها در دل مردم ایران و کتاب انقلاب زنده و جاودانه است.

وی ضمن تاکید به دانشجویان در ادامه دادن راه شهدا اضافه کرد: پیشرفت‌های دانشمندان ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای علمی و فناوری، تکنولوژی و اندیشه اسلامی، مرهون تلاش و کوشش بی‌شائبه دانشجویان و پژوهشگران علم و اندیشه است که در راه اسلام حرکت کرده‌اند.

فاضلیان دانشجویان را یکی از نشانه‌های بارز اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود: امروز دانشجویان و دانشمندان جوان ایرانی از نظر خلاقیت، نشاط و بالندگی به مرحله رشد و پیشرفت و نقش‌آفرینی در تمامی عرصه‌ها رسیده‌اند و در بسیاری از عرصه‌ها در دنیا حرف اول را می‌زنند.

وی گفت: هیچ دینی به اندازه دین اسلام برای دانشجو، فکر، اندیشه و جایگاه آنها ارزش قایل نشده و دانشجویان مسلمان سمبلی برای سایر دانشجویان در دنیا هستند.

انتهای پیام/89013/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول