اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در اردبیل صورت گرفت

صدور 4 فقره نشان استاندارد تشویقی به محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار در استان اردبیل صدور چهار فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای محصولات کشاورزی انجام شد.

صدور 4 فقره نشان استاندارد تشویقی به محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جلسه بررسی استاندارد محصولات کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: این کار در راستای استاندارد‌سازی محصولات تولیدی داخل استان و به منظور حمایت از تولیدات داخلی بر اساس اجرای آیین‌نامه صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صورت می‌گیرد.

وی افزود: طی جلسات متعدد با کارشناسان جهاد کشاورزی و زارعین در زمینه نحوه اخذ استاندارد تشویقی در اداره کل استاندارد اردبیل برای چهار زارع سیب زمینی از نظر باقیمانده سموم، آفت‌کش‌ها و فلزات سنگین برای نخستین بار این پروانه کاربرد صادر شده است.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی بوده و در کشت سیب زمینی نیز از جایگاه خاصی برخوردار است در راستای حمایت از زارعان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و بر اساس استانداردهای موجود بعد از نمونه‌برداری تصادفی از مزارع سیب زمینی این مجوزها صادر شده است.

وی گفت: البته در این باب بعد از انطباق آزمون‌های سموم 38 گانه و باقیمانده فلزات سنگین در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده پروانه استاندارد تشویقی به متقاضیان صادر شده تا با اطمینان بیشتر بتوانند تولید و صادرات خود را انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: آثار باقیمانده سموم در سلامتی جامعه مضر بوده و تمام تلاش‌ها بر این است که با دقت بر تولید و فرآوری این نوع تولیدات کشاورزی، محصولات عاری از هر گونه سموم به سبد خانوار وارد شود.

علایی تصریح کرد: تمامی این فعالیت‌ها بر محوریت حمایت از تولیدات کشاورزی استان اردبیل بوده که انتظار داریم تمامی زارعین در تولید و عمل‌آوری محصولات کشاورزی ارگانیک با ارائه در بسته‌بندی مناسب بتوانند گام‌های اساسی را در صادرات بردارند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: اداره کل استاندارد با هدف حمایت از زارعین آماده همکاری لازم در خصوص اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای تمام محصولات زراعی و باغی می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: برای اطلاع از چگونگی مراحل دریافت استاندارد تشویقی برای تمام محصولات زراعی و باغی و سایر خدمات فعالان این بخش می‌توانند با شماره تلفن 1517 این اداره کل یا روابط عمومی تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول