اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار شد

تشکیل ستاد عملیاتی پژوهش در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تشکیل ستاد عملیاتی پژوهش را در این استان خواستار شد.

تشکیل ستاد عملیاتی پژوهش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در جلسه هماهنگی هفته پژوهش این استان اظهار داشت: نامگذاری هفته پژوهش و اختصاص هفته‌ای با این موضوع کار بسیار ارزشمندی است چرا که باید در این هفته به مقوله پژوهش و کارهای تحقیقاتی بیش از پیش توجه شود.

وی، پژوهش را زیربنای رشد و تعالی هر جامعه‌ای دانست و افزود: اگر بخواهیم در هر عرصه‌ای به رشد و تعالی دست پیدا کنیم باید طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را تقویت و عملیاتی کرد.

این مسئول تصریح کرد: پژوهش گام اول در دست‌یابی به موفقیت‌های علمی است، برهمین اساس باید تا می‌توان از محققان و پژوهشگران کشور حمایت به عمل آورد.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت شناسایی و تقویت فعالان عرصه پژوهش و تحقیقات تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به اهداف در ابتدا باید پژوهشگران جامعه را شناسایی کرد و در وهله بعد باید نخبگان و محققانی تربیت کرد که بتوان با بهره‌گیری از نتایج تحقیقاتی آن‌ها این مهم محقق شود.

نکونام در ادامه به اهمیت مقوله پژوهش و تفکر در آیات و روایات دین اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در آیات و روایات دین اسلام برای مبحث تفکر و تعقل اهمیت والایی در نظر گرفته شده و خداوند همواره انسان‌ها را به تفکر در زمین و آسمان سفارش کرده است.

وی بر ضرورت تشکیل ستاد پژوهش در این استان تاکید کرد و گفت: ایجاد چنین ستادی با هدف تمرکز فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط و تعامل گسترده و مستمر با مراکز پژوهشی استان می‌تواند گام مهمی در راستای رونق و تقویت فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران استان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به دست‌یابی کشور به فن‎آوری هسته‌ای و توسعه صنعت هواپیمایی، متذکر شد: دست‌یابی به این موفقیت‌ها مرهون فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امید می‎رود برنامه‌ها و اقداماتی که در هفته پژوهش برگزار می‎شود مستمر باشد و خروجی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/68004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول