اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان قدس:

استانداردسازی بنا مهم‌ترین عامل کاهش خسارت در مواقع بحران است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان قدس گفت: استانداردسازی و استحکام بناها مهم‌ترین عامل کاهش خسارات در مواقع بحران است.

استانداردسازی بنا مهم‌ترین عامل کاهش خسارت در مواقع بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، علی جهانبخشی ظهر امروز در نشست مدیریت بحران شهرستان قدس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که به منظور کاهش خسارات باید انجام داد استانداردسازی و استحکام بناها است که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا با ساخت ساختمان‌هایی با تجهیزات استاندارد و ساخت بنایی با استحکام کافی می‌‌توانیم میزان خسارات جانی را در مواقع بحران کاهش دهیم و یا حتی به صفر برسانیم.

فرماندار قدس افزود: متأسفانه امروزه عدم توجه به ساخت و سازها و استفاده از تجهیزات و امکانات غیراستاندارد سبب می‌شود که ساختمان از استحکام کافی برخوردار نبوده و با کوچک‌ترین لرزشی تخریب شود.

جهانبخشی گفت: سلامت و امنیت مردم باید بیش از هر چیز دیگری مد نظر قرار گیرد و این مهم را باید در بین سازندگان و دستگاه‌های متولی این مهم نهادینه کرد.

وی ادامه داد: برخی تنها برای رسیدن به منافع شخصی اقدام به ساخت ساختمان‌هایی می‌کنند که غیراستاندارد بوده و زمینه بروز مشکلات را برای مردم ایجاد می‌کنند.

جهانبخشی نظارت و کنترل بر ساخت و سازها را توسط شهرداری و مسکن و شهرسازی مهم خواند و افزود: مسئولان ذیربط باید با متخلفان این گونه ساخت و سازها برخورد قانونی داشته باشند.

*ضرورت آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان در مواقع بحران

فرماندار شهرستان قدس در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان در مواقع بحران تأکید کرد و گفت: لازم است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی کامل را داشته باشند چراکه حادثه خبر نمی‌کند و ما باید همیشه برای امدادرسانی آمادگی کامل داشته باشیم.

جهانبخشی خاطرنشان کرد: در این راستا ارائه آموزش‌ها به شهروندان نیز یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط مسئولان و نهادهای ذیربط همچون هلال‌احمر و آتش‌نشانی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر در هر خانواده‌ای حتی یک نفر نیز به لزوم امدادرسانی آشنایی داشته باشد می‌تواند به عنوان بهترین کمک در مواقع بحران به حساب آید.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول