اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان در مجلس:

فعالیت واحد‌های صنعتی را نمی‌توان به دلیل آلایندگی تعطیل کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم فعالیت واحد‌های صنعتی را به دلیل آلایندگی تعطیل کنیم و واحد‌های صنعتی باید آلودگی‌های ناشی از فعالیت خود را کنترل کنند.

فعالیت واحد‌های صنعتی را نمی‌توان به دلیل آلایندگی تعطیل کرد

مجید منصوری بیدکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور تلقی می‌شود، اظهار کرد: واحد‌های صنعتی بسیاری در استان اصفهان فعالیت می‌کنند اما مجموعه‌های صنعتی ملزم به رعایت موازین قانونی در راستای کنترل آلودگی ناشی از فعالیت خود هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای طرح تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه به منظور کاهش آلاینده‌های جوی موثر است، ادامه داد: تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج شنبه باید از سوی کارشناسان اقتصادی و زیست محیطی مورد بررسی قرار بگیرد تا نتایج حاصل از آن نیز مشخص شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واحد‌های صنعتی آلاینده برای کاهش آلاینده‌های ناشی از فعالیت خود باید به سمت سرمایه‌گذاری در این زمینه حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های صنعتی مانند پالایشگاه‌ها که مصرف مازوت آنها بالا است باید فیلتر‌اسیون خود را تقویت کنند، اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل مواجه بودن کشور با بحران کار‌گری نمی‌توانیم این واحد‌ها را به دلیل وجود آلایندگی تعطیل کنیم.

منصوری بیدکانی با بیان اینکه به عنوان مثال تعطیل شدن مجموعه‌ای مانند ذوب‌آهن اصفهان به دلیل آلایندگی ناشی از فعالیت آن در شهرستان لنجان سبب اخراج 16 هزار کارگر می‌شود، تاکید کرد: امکان وجود این موضوع به دلیل بروز مشکلاتی در زمینه اشتغال و تولید داخلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی در هر صورت دارای آلایندگی هستند اما آلاینده‌های این واحد‌ها باید کنترل شده باشد، افزود: واحد‌های صنعتی باید استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت کنند تا خطری برای محیط زیست ایجاد نشود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول