اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

2 طرح‌ مهر ماندگار در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع طرح‌های مهر ماندگار این استان دو طرح تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

2 طرح‌ مهر ماندگار در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی صبح امروز در نشست تنظیم بازار این سازمان، اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های صنعتی مهر ماندگار در این استان در زمینه تولید مقاطع فولادی، نخ پلی استر، نان صنعتی و شمش فولادی و سیمان خاکستری در دست اجراست.

وی با بیان اینکه طرح خاور سیمان لردگان هم اکنون با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان لردگان فعال است، گفت: این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن سیمان خاکستری را دارد.

کرمی افزود: این کارخانه با یک هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان لردگان در حال ساخت است که در زمان بهره‌برداری زمینه اشتغال 340 نفر را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پیشرفت فیزیکی کارخانه نخ پلی استر بروجن را 83 درصد اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این کارخانه مواد اولیه کارخانه‌های استان‎های قزوین، سنندج، اصفهان، شهرکرد و نگین بروجن فراهم خواهد شد.

این مسئول سوریه و پاکستان را از دیگر بازارهای هدف این کارخانه اعلام کرد و ادامه داد: برای تکمیل این طرح 220 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که 90 میلیارد ریال آن تسهیلات دولتی است.

وی کمبود نقدینگی را مهم‌ترین مشکل فراروی تکمیل این طرح‌ها برشمرد و متذکر شد:‌ از مجموع طرح‌های مهر ماندگار این استان دو طرح تا پایان امسال و سه طرح تا اوایل سال 92 بهره‌برداری می‌شود.

کرمی در پایان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را 6 هزار و 380 میلیارد ریال اعلام کرد و اذعان داشت: تاکنون 2 هزار و 600 میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول