اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه خیام مشهد خبر داد

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه خیام

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه خیام مشهد گفت: دانشگاه خیام در تلاش برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد معماری است.

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه خیام

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین طیرانی ظهر امروز در نخستین همایش روند معماری و طراحی شهری در اروپا که در دانشگاه خیام مشهد برگزار شد با بیان اینکه ما همواره از برگزاری همایش‌های علمی در این دانشگاه استقبال کرده‌ایم، اظهار کرد: همایش‌های علمی معمولا هنگامی برگزار می‌شود که محقق یا پژوهشگری به دستاوردهای جدید علمی دست پیدا کرده باشد.

وی تصریح کرد: در جریان قرار گرفتن جوانان از دستاوردهای علمی، مهم‌ترین دستاورد چنین سمینارهایی است و هدف ما در دانشگاه خیام آشنایی دانشجویان با این موضوعات است.

طیرانی در ادامه با بیان اینکه در این دانشگاه 5 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هزار دانشجو در رشته معماری تحصیل می‌کنند، گفت: طرح جامع ما 47 رشته دارد و قرار است 10 هزار دانشجو داشته باشیم با بازگشت هیئت علمی‌های بورسیه ما از خارج کشور در تلاش هستیم در مقطع کارشناسی ارشد معماری دانشجو بگیریم.

رئیس دانشگاه خیام ادامه داد: در دنیای امروز معماری جایگاه ویژه‌ای دارد و ما باید سعی کنیم تا با الگوگیری از موضوعات مفید معماری در اروپا در جهت پیاده‌سازی آن در شهرهای خود گام برداریم.

طیرانی با اشاره به اینکه ما امروز در شهر مشهد شاهد تغییرات زیادی در ایجاد فضای سبز، پیاده‌روها و مبلمان شهری هستیم، افزود: این موضوعات در شادابی و نشاط مردم تأثیر زیادی دارد و امیدواریم در آینده نیز شاهد این تغییرات باشیم.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول