اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

امام سجاد (ع) نهضت عاشورا را زنده کرد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: امام سجاد (ع) با هدایت افکار مردم به اهداف والای قیام امام حسین (ع) در کربلا موجب زنده نگه داشتن نهضت عاشورا شد.

امام سجاد (ع) نهضت عاشورا را زنده کرد

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه تسلیم نشدن در برابر ظلم و ستم از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا است، اظهار داشت: مسلمانان با اقتدا کردن به ائمه اطهار (ع) زیر بار هر گونه ظلم و ستمی نمی‌روند تا با مقاومت در برابر ظالمان بتوانند دین اسلام را زنده نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان، جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی با اقتدا کردن به اهل‌بیت (ع) در جبهه‌ها حضور یافتند، ابراز داشت: تحقق این هدف از مهم‌ترین علت‌های تداوم و تحقق انقلاب اسلامی بوده که روزبه‌روز عظمت و اقتدار آن افزایش می‌یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اذعان داشت: مسلمانان جهان با اقتدا کردن به روش‌های مبارزه ائمه اطهار (ع) همیشه می‌توانند در برابر ظلم و ستم ظالمان به پیروزی برسند.

عباسی اضافه کرد: مردم حزب‌الله در لبنان و حماس در فلسطین با اقتدا کردن به این روش‌ها توانستند به پیروزی برسند و امیدواریم مردم سوریه نیز با الگوگیری از این روش‌ها در آینده به پیروزی برسند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) دعا را بهترین ابزار برای آگاه‌سازی مردم در شرایط حاکم در جامعه دانستند و با استفاده از ظرفیت‌های این ابزار مردم را به سوی خداوند متعال هدایت می‌کردند.

وی صحیفه سجادیه را از مهم‌ترین آثار ارزشمند امام سجاد (ع) عنوان کرد و بیان داشت: این امام بزرگوار پیام‌های عاشورا را در قالب دعا به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند تا آنان را با این روش از اهداف قیام امام حسین (ع) آگاه ‌کنند.

عباسی ادامه داد: اکنون مردم با بهره‌گیری از دعاهای صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) می‌توانند به معرفت انسانی و حقیقت الهی برسند و همچنین شیوه درست زندگی کردن را بیاموزند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

* خطبه‌های امام سجاد (ع) جنایت‌های ظالمان را افشا کرد

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) بعد از واقعه تلخ کربلا تبلیغات گسترده‌ای در حفاظت از دین اسلام و ظلم و ستم یزید کردند، ابراز داشت: این امام بزرگوار با تحقق این امر در راستای روشنگری مردم تلاش کردند تا بتوانند اهداف نهضت عاشورا را بین آنان زنده نگه دارد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: امام سجاد (ع) به مناسبت‌های گوناگون در بین مردم از جمله نوشیدن آب و ذبح گوسفند با یاد کردن امام حسین (ع) بسیار گریه می‌کردند تا با این روش مظلومیت شهدای کربلا را بین آنان یادآوری ‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه اهل‌بیت امام حسین (ع) بعد از واقعه کربلا توسط نیروهای یزید اسیر و به شام برده شدند، ادامه داد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در این شهر بسیار شیوا و رسا سخنرانی کردند به طوری که یزید در بین مردم به ظاهر از اعمال زشت خود پشیمان شد و ابن زیاد را عامل اصلی این واقعه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای یزید اهل‌بیت امام حسین (ع) را بعد از واقعه کربلا در خرابه‌های شام اسکان داده بودند، اذعان داشت: امام سجاد (ع) با هدایتگری و روشنگری مردم توانستند آنان را از انجام دادن اعمالشان آگاه کنند و تحقق این امر نیز موجب شد، خاندان این امام رئوف را بعد از چند روز اسکان در این خرابه‌ها به مکان مناسب‌تری انتقال دهند.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول