اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

توسعه ورزش برای تربیت سرمایه انسانی سالم وظیفه ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: توسعه ورزش و تربیت بدنی به عنوان اقدام اساسی برای تأمین و تربیت سرمایه انسانی سالم و تندرست یک وظیفه ملی است.

توسعه ورزش برای تربیت سرمایه انسانی سالم وظیفه ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی صبح امروز در نشست تخصصی کارشناسان ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: عمومی سازی ورزش زیربنای سالم‌سازی انسان و جامعه است، چرا که تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکات و فعالیت‌های جسمانی دارای قاعده‌ و علمی فرآیند تکمیلی رشد را در همه ابعاد وجودی انسان فراهم می‌سازد و موجب بروز خلاقیت‌ها و شکوفایی استعدادها می‌شود.

وی تصریح کرد: نقش کارشناسان در این فرآیند نقش بسیار مهمی است، زیرا کارشناسان در کنار هیئت‌های ورزشی در راستای توسعه ورزش با به کارگیری علم و تجربه پیشرفت را به ارمغان می‌آورند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تأکید کرد: موفقیت بین‌المللی برای ورزشکاران یک کشور در رقابت‌های بین‌المللی و المپیکی به طور کلی تقویت کننده جایگاه و اعتبار آن کشور در سطح جهانی می‌شود.

ملکی خواستار توجه بیشتر کارشناسان به عملکرد هیئت‌های ورزشی استان شد و گفت: برنامه جدیدی با تاکید بر نظارت و ارزیابی در سال 92 برای هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها، اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها و باشگاه‌ها در دست تهیه داریم و بدون هیچ‌گونه تعارفی این کار را درسال آینده با قوت دنبال خواهیم کرد.

وی یکی از وظایف کارشناسان را توجه به تهیه و تنظیم تقویم ورزشی هیئت‌ها دانست و خاطر نشان ساخت: کارشناسان باید دقت کنند تمامی موارد پیش‌بینی شده در تقویم هیئت‌های ورزشی به صورت اجرایی در آید و بر همین اساس کمیته‌های تخصصی و کارشناسی تربیت بدنی ضمن نظارت بر فعالیت هیئت‌های ورزشی بر لزوم توسعه ورزش همگانی و روستایی توجه داشته باشند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی  تصریح کرد: کارشناسان ورزشی برای کسب اطلاع از ورزش کشور و جهان باید نسبت به تجزیه و تحلیل اخبار و گزارش‌ها و انعکاس صحیح رویدادها و خبرهای ورزشی و ارائه نظرات فنی و تخصصی و کارشناسی در حوزه ورزش اقدام کنند.  

در ادامه عباس محمدی معاون ورزشی نیز گفت: با توجه به جابجایی صورت گرفته کارشناسان در اداره کل  نیاز است که کارشناسان هیئت‌های ورزشی تغییر کرده و بر اساس تخصص و تجربه کارشناسان هیئت‌های ورزشی استان  مشخص و عملکرد هیئت‌های ورزشی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های این اداره کل توسعه ورزش قهرمانی است و بر همین اساس پایگاه قهرمانی مجموعه ورزشی شهدای 5 مرداد اراک را با هماهنگی صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان تجهیز خواهیم کرد تا از ابتدای سال آینده تمامی ورزشکاران اعزامی مورد سنجش آزمون آمادگی جسمانی قرار گیرند.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول