اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت دخانیات استان کردستان:

شرایط صادرات دخانیات در کردستان فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت دخانیات استان کردستان با اشاره به سرمایه‌گذاری چینی‌ها در کارخانه مواد دخانی شهرستان سقز، گفت: با مجموعه اقداماتی که در حال انجام است شرایط صادرات دخانیات از استان فراهم می‌شود.

شرایط صادرات دخانیات در کردستان فراهم می‌شود

محمد آیینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز با اشاره به کسب رتبه دوم استان در تولید توتون در کشور، اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود برای رونق بخشیدن به تولید کالاهای دخانی و اشتغالزایی در شهرستان سقز فراهم است.

وی تلاش برای افزایش سطح زیرکشت توتون شهرستان‌های مریوان و سقز را ضروری خواند و افزود: باید شرایط افزایش سطح زیرکشت توتون درسطح استان فراهم شود و با نوسازی و احیای خطوط تولید کالای دخانی در مجموعه کارخانه سقز و ایجاد کارخانه‌های جدید در این زمینه، شرایط صادرات دخانیات در کردستان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات استان کردستان اظهار داشت: با پیگیری های مسئولان کردستان در آینده نزدیک خطوط تولید کالاهای دخانی در مجموعه کارخانه سقز توسعه می‌یابد.

آیینی با اشاره به فعالیت این شرکت چینی در بندرانزلی و تسهیل در انتقال ماشین آلات آن به کردستان و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای شروع فعالیت چینی‌ها در سقز افزود: با امضای توافقنامه شرکت دخانیات ایران با این شرکت چینی خطوط تولید کالاهای دخانی در فروردین 92 در این شهرستان افتتاح می‌شود.

آیینی خاطرنشان کرد: شرکت gti چین با یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گزاری در قالب نوسازی و احیای خطوط تولید کالاهای دخانی در سقز سالانه 100 هزار کارتن سیگار تولید می‌کند.

آیینی افزود: شرکت دخانیات ایران نیز این شرکت چینی را در احیای خطوط  تولید کالاهای دخانی در مجموعه کارخانه سقز یاری خواهد داد و در بخش فعال‌سازی خط هموژنیزه مواد دخانی بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی در پایان فعال‌سازی خط هموژنیزه مواد دخانی را در این مجموعه گامی مهم در جلوگیری از خروج ارز از کشور اعلام کرد و گفت: قبلا بخش هموژنیزه مواد دخانی در خارج از کشور انجام می‌شد.

انتهای پیام/79010/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول