اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان:

دشمنان نیز توانایی نظامی و موشکی ایران را باور کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان گفت: ذهن دشمنان از شدت عجز در برابر توانایی نظامی ایران مانند شکار پهپاد شبهه‌های خنده‌دار می‌آفریند.

دشمنان نیز توانایی نظامی و موشکی ایران را باور کرده‌اند

مهدی مستاجران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شبهه‌های دشمنان درباره اینکه اگر ایران موفق به ردیابی پهپادها شده بود تاکنون بیش از دو هواپیمای بدون سرنشین شکار کرده بود، اظهار کرد: اینکه دشمنان ادعا کنند که شکار تنها دو پهپاد نشانه این است که این هواپیماهای بدون سرنشین نقص فنی داشته‌اند، ادعایی خنده‌دار است.

وی افزود: آمریکا تاکنون از انواع هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی استفاده کرده است اما در صورتی که این هواپیماها نقص فنی پیدا می‌کرد به طور یقین سقوط کرده و از میان می‌رفت و این در حالی است که این هواپیماها به صورت سالم بر زمین نشانده شده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان تاکید کرد: افرادی که از سخت‌افزار کامپیوتر اطلاعات کمی داشته باشند نیز می‌دانند که زمانی که این نوع هواپیماها نقص فنی پیدا کند دیگر نمی‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه داد: اگر از یک پشت‌بام چند طبقه یک جسم سبک را به نیز به پایین پرتاب کنیم به نقطه برخورد آن آسیب وارد می‌شود و این در حالی است که پهپاد نخستین به صورت کامل و سالم  بر زمین نشست که فیلم آن نیز در دست است و نشان از این دارد که هیچ‌گونه نقص فنی نداشته و با کنترل ایران بر زمین نشسته است.

مستاجران تاکید کرد: علاوه بر این تکنولوژی مورد استفاده این هواپیماها بسیار بالاست و به راحتی دچار نقص فنی نمی‌شود چرا که این نوع هواپیماها اطلاعات زیادی را می‌تواند ذخیره کند و دشمن بر این موضوع حساسیت دارد که این اطلاعات به دست طرف مقابل نیفتد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تکنولوژی ردیابی این هواپیماها را کشف کرده است چرا که خودمان در حال تولید این هواپیماها هستیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان تصریح کرد: چندین بار رسانه‌های مختلف غربی به این موضوع اذعان کرده‌ا‌ند که موشک‌های ایران قابل ردیابی نیست و این مسئله یکی از دلایلی بود که جنگ هشت روزه اسرائیل علیه حماس زود تمام شد.

وی اضافه کرد: آنها  می‌دانستند موشک‌های ایران بدون اینکه قابل ردیابی باشد به زمین اسرائیل نفوذ می‌کند و به همین دلیل گنبد آهنینی بر فراز سر خود ساختند.

مستاجران تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران به تکنولوژی عبور از رادارهای قدرتمند آنها دست یافته است این موضوع عجیب نیست که بتوانیم این ویژگی را در رادارهای خود لحاظ کنیم که قابل ردیابی باشد.

وی افزود: این موضوع باعث شده دشمن بسیار محتاط باشد و تا جایی که می‌تواند هواپیماهای جاسوسی به ایران نفرستد و تاکنون بیشتر تلاش خود را از رصد از طریق ماهواره متمرکز کرده است و این چند پهپاد نیز برای رصد شفاف‌تر از موقعیت ایران بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از ایران برای پس فرستادن پهپاد اظهار کرد:  این موضوع به تنهایی نشانه ارزشمند بودن این پهپاد است و اینکه آنها محال می‌دانستند که این هواپیما قابل ردیابی باشد، آیا اوباما به عنوان رئیس جمهور امریکا حاضر است چنین تقاضایی برای یک هواپیماهای دارای نقص فنی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین بنا بر اعتراف خود دشمنان این هواپیماها بارها و بارها بر فراز پاکستان و افغانستان به پرواز درآمده است و این فراوانی پرواز به قدری است که خودشان اخبار آن را منتشر می‌کنند اما تاکنون خبر سقوط آن را نشنیده‌ایم.

مستاجران با بیان اینکه شکار پهپاد تنها ناشی از تکنولوژی قوی ایران در فناوری‌های نظامی و موشکی است، تاکید کرد:  اگر تمام این موارد را کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم مسایل به سادگی که گاهی تصور می‌شود نیست و علاوه بر این وقتی می‌بینیم سایت‌های خبری و خبرگزاری آنها این مسئله را کاری بزرگ قلمداد می‌کند نباید دیگر به خودمان شک داشته باشیم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول