اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه:

مظلومان جهان با وجود رهبری آیت‌الله خامنه‌ای احساس غربت نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: با وجود رهبری آیت‌الله خامنه‌ای مظلومان جهان نباید احساس غربت و تنهایی کنند و امت اسلام هم این پیام را به خوبی درک کرده است.

مظلومان جهان با وجود رهبری آیت‌الله خامنه‌ای احساس غربت نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید جواد غزنوی در مراسم نخستین سالگرد شهدای عاشورایی کشورهای اسلامی که دوشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به ایثارگری و جانبازی شهدای مظلوم مسلمان از ماوراءالنهر تا قفقاز ابراز کرد: مستکبران همواره سعی کرده‌اند به وسیله حربه‌هایی چون جهانی‌سازی استیلای خود را بر جوامع مسلمان افزایش دهند در حالیکه این اقدامات همواره از سوی پیروان آیین الهی اسلام محکوم شده است.

وی افزود: اینترناسیونالیسم که حاصلی جز فاشیسم بر جا نگذاشت از جمله دستاوردهای جهانی‌سازی‌ است که امروز هم بلای جان مسلمانان شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به شعارهای فریبنده مارکسیست‌ها در اوایل قرن بیستم خاطرنشان کرد: سخنان آن‌ها یک حقه‌بازی بین‌المللی بود که به جهان‌خوارگی سوسیالیسم منجر شد و در ادامه هم کشورگشایی‌های شوروی موجب از دست رفتن فرهنگ ملت افغان شده و آوارگی آن‌ها را در پی داشت.

وی ادامه داد: جوهره اصلی اسلام عدم اعتبار برای مرزهای جغرافیایی و نژادی است و جهان‌گرایی مسلمانان نیز مبتنی بر همین اصل بنا شده بنابراین جهانی‌سازی از نوع غربی نمی‌تواند به غلبه قدرت‌های بین‌المللی بر جوامع مسلمان منجر شود.

غزنوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) منادی اسلام ناب و توحیدی در سراسر جهان بود گفت: همین امر سبب شد او رهبر دل‌ها شده و آوازه‌اش در دنیا فراگیر شود زیرا عقیده داشت هر جا مظلومی باشد مبارزه هم وجود دارد و ملت ایران در کنار آن‌ها حاضر خواهند بود.

استاد حوزه علمیه بنیانگذار کبیر انقلاب را نخستین سد شکن استعمار و استکبار دانست و تصریح کرد: پس از ایشان هم مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه رهبری دنیای اسلام قرار گرفته و سکان‌دار این کشتی جهانی هستند.

وی بیان داشت: با وجود رهبری آیت‌الله خامنه‌ای مظلومان جهان نباید احساس غربت و تنهایی کنند و امت اسلام هم این پیام را به خوبی درک کرده است ضمن اینکه ایشان مرجع تقلیدی دارای پیروان فراوان در کشورهای اسلامی هستند و هیچ قدرت جهانی و منطقه‌ای نمی‌تواند مقلدان ایشان را از مرجع تقلیدشان جدا کند.

غزنوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: همان‌طور که ایشان فرموده‌اند جمهوری اسلامی ایران در مسئله بحرین دخالتی ندارد اما آنجا که مانند جنگ‌های 33 و 22 روزه وارد عمل شود قدرت‌های جهانی و رژیم صهیونیستی درمانده خواهند شد.

انتهای پیام/78004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول