اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

البرادعی: در صورت تعویق همه‌پرسی آماده گفت‌وگو با مرسی هستم

خبرگزاری فارس: رئیس حزب الدستور و از اعضای جبهه نجات ملی معارض مصر اعلام کرد در صورت به تعویق افتادن همه‌پرسی قانون اساسی آماده است با «محمد مرسی» رئیس‌جمهور این کشور وارد گفت‌وگو شود.

البرادعی: در صورت تعویق همه‌پرسی آماده گفت‌وگو با مرسی هستم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الشروق، «محمد البرادعی» گفت که منتظر موضع قضات درباره نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی جدید در روز 15 دسامبر (25 آذرماه) است.

وی افزود که ممکن است ملت مصر را به دادن رأی «نه» به قانون اساسی فرابخواند اما بهتر است که برگزاری همه‌پرسی به تعویق بیفتد.

البرادعی که در گذشته مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفت: مرسی در زمانی برای ریاست جمهوری انتخاب شد که کشور آمادگی آن را نداشت و بنابراین ممکن نیست وی بتواند از خود یک دیکتاتور بسازد.

وی تصریح کرد که زمان مشخصی برای گفت‌وگو با مرسی ندارد اما اگر همه‌پرسی به تعویق بیفتد، حاضر است با مرسی گفت‌وگو کند.

وی در ادامه تاکید کرد که آنها مبارزه مسالمت‌آمیز تا رسیدن ملت به بهترین پیش‌نویس قانون اساسی را ادامه می‌دهند بویژه اینکه 70 درصد مردم مصر اخوانی و یا سلفی نیستند و افزود که جبهه نجات ملی هنوز تصمیمی برای تحریم و یا مشارکت در همه‌پرسی اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول