اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

راه حل مشکلات اقتصادی غرب در گرو توجه به اسلام است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: مردم غرب برای رهایی از مشکلات اقتصادی ناشی از نظام سرمایه‌داری باید به آموزه‌های اسلامی و الگویی مانند انقلاب ایران توجه کنند.

راه حل مشکلات اقتصادی غرب در گرو توجه به اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه حکومت نقشی اساسی در اجتماعات انسانی دارد ابراز کرد: نخستین برنامه اجتماعی پیامبران، مبارزه با حکومت‌های فاسد و سعی در جایگزین کردن حاکمیتی صالح بوده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در دوران حاکمیت خود مبارزات فراوانی با حکومت‌ها و گروه‌های فاسد داشتند تا بتوانند دایره نفوذ حکومت صالحان را گسترش دهند.

این استاد حوزه علمیه قم سالروز شهادت امام سجاد(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: شرایط سختی که خلفا برای این امام بزرگوار در نظر گرفته بودند موجب شد ایشان آموزه‌های ناب اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در قالب دعا به پیروان خویش تعلیم دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس آنچه در روایات آمده صدای اسلام ناب در آخرالزمان از قم به گوش جهانیان خواهد رسید و امروز هم مشاهده می‌شود به برکت انقلاب اسلامی ایران که از قم شروع شده بیداری اسلامی در منطقه پیچیده و همه مسلمانان بیدار شده‌اند و حتی اعتراضات مردمی به قلب اروپا و آمریکا هم رسیده است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز مردم کشورهایی چون انگلستان، پرتغال و یونان و ملت آمریکا اعتراض خود را نسبت به نظام سرمایه‌داری در قالب حرکت‌هایی چون جنبش وال‌استریت اعلام کرده‌اند افزود: این مردم اکنون به دنبال این هستند که راه صحیح را از ملت ایران فرا گرفته و شیوه مقابله با مستکبران را بیاموزند بنابراین حوزه‌های علمیه شیعی باید الگوی صحیح انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کرده و نیازهای آنان را که شامل سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی است پاسخ دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز غرب دچار مشکلات اقتصادی فراوانی است در حالی که اسلام راه حل مشکلات این چنینی را بیش از 1400 سال پیش ارائه کرده و بیان می‌کند در عصر غیبت باید فقیهی عادل، مدیر و مدبر و شجاع اداره جامعه را بر عهده گرفته و ثروت را به صورتی عادلانه در میان مردم تقسیم کند اما در غرب 99 درصد مردم زیر سلطه یک درصد دیگر قرار داشته و سرمایه‌داران حتی می‌توانند رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را تعیین کنند.

وی با اشاره به اهمیت مرزبانی و حفاظت از کیان حکومت اسلامی بیان داشت: جامعه دینی دارای مرزهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی است و مرزبانان نقشی اساسی در این میان دارند و با کار خود از دستاوردهای انقلاب و خون شهدا محافظت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: برپایی نماز جمعه و اقامه سایر عبادات از جمله برکات انقلاب اسلامی است که در گذشته به عنوان ابزاری در دست ستمگران قرار داشت اما در شرایط کنونی در اختیار صالحان بوده و در راستای گسترش ایمان و عدالت به کار می‌رود.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول