اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل:

12 جشنواره دایمی گردشگری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 12 جشنواره دایمی گردشگری در طول سال در استان اردبیل برگزار می‌شود.

12 جشنواره دایمی گردشگری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا یحیی نقی‌زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: جشنواره‌های گردشگری در استان با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، جذب علاقمندان حوزه گردشگری به استان، بهره‌مندی از بازتاب‌های خبری و رسانه‌ای جشنواره‌ها، معرفی جشنواره‌ها و آداب و رسوم و آیین ویژه محلی و استانی در سطح ملی و فراملی و توزیع سفر و گردشگری در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این جشنواره‌ها همایش‌ها و ویژه برنامه‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم که اولین جشنواره در شهرستان سرعین با عنوان «لذت زمستان» در شهر چشمه‌های بهشتی به مدت 45 روز برگزار می‌شود و از اول بهمن ماه سرعین میزبان این جشنواره خواهد بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد:‌ برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره جوایز نفیس از جمله خودرو در نظر گرفته شده تا بتوانیم با استفاده از این فرصت گردشگری زمستانی را نیز در شهرستان سرعین احیا کنیم.

نقی‌زاده همچنین همایش توسعه گردشگری مشگین‌شهر را نیز یادآور شد و گفت:‌ در اردیبهشت ماه سال 92 در صدد برگزاری این همایش هستیم تا با توجه به ظرفیت‌های مناسب این شهرستان در ارتباط با گردشگری زمینه تعالی منطقه را نیز فراهم آوریم.

این مسئول از تشکیل ستاد برگزاری این همایش خبر داد و تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم یکی از معاونین استاندار به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شود تا دست ما نیز در استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان باز باشد.

گردشگری سلامت در بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از طرح شناسایی واحدهای خدماتی در ارتباط با گردشگری سلامت در شهرستان بیله‌سوار را یادآور شد و بیان داشت: با توجه به موقعیت خاص استان اردبیل به لحاظ گردشگر‌پذیر بودن و به ویژه مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار سالانه 400 هزار نفر مسافر خارجی از این طریق وارد اردبیل شده و در مناطق مختلف کشور توزیع می‌شوند که با در نظر گرفتن مراجعه 50 درصد از این افراد با هدف درمان، گردشگری سلامت می‌تواند یکی از پر‌رونق‌ترین جلوه گردشگری در استان باشد.

نقی‌زاده افزود:‌ با احتساب هزینه‌‌کرد 200 دلار برای هر نفر سالانه از این محل 40 میلیون دلار عاید استان می‌شود که با ساماندهی ورود گردشگران و تشکیل پایگاه راهنمایی مسافران این امر عملی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود طرح ایجاد مرکز تخصصی پزشکی در گمرک بیله‌سوار را نیز یادآور شد و تصریح کرد:‌ ما نیازمند مکانی از نظر ترانسفر و راهنمایی مسافران و میهمانان هستیم تا آنان را از مبدأ ورودی تا مقصد خروجی راهنمایی کنیم.

انتهای پیام/62003/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول