اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل 53 پرونده در طول سال‌جاری محقق شد

افزایش 8 درصدی پرونده دعوی میان کارگران و کارفرمایان کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه از افزایش هشت درصدی پرونده دعوی میان کارگران و کارفرمایان کهگیلویه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 8 درصدی پرونده دعوی میان کارگران و کارفرمایان کهگیلویه

یوسف پهناور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: یکی از وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی و تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی بر اساس ضوابط قانون کار در قالب صدور حکم است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه گفت: با توجه به افزایش پرونده‌های شکایتی در مراجع حل اختلاف، این اداره به عنوان مراجع صدور رای در دادرسی کار انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: با توجه به خط مشی و سیاست‌های وزارت تعاون و کار مبنی بر افزایش سازش در حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی سیاست این اداره بر مبنای افزایش تعداد شوراهای سازش قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه پایان دعوی کارگر و کارفرما از طریق سازش بهترین روش خاتمه پرونده بوده، ابراز داشت: اصولاً مراجع صدور رای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس دلایل ابرازی طرفین اعلام رای می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه تصریح کرد: ممکن است شخصی واقعا محق باشد، ولی نتواند ادله اثبات حق خود را ارائه کند و در نتیجه حکم علیه او صادر گردد.

پهناور تصریح کرد: با توجه به این‌که طرفین دعوی بیشتر و بهتر به حقوق واقعی خود واقفند اگر عواملی آن‌ها را به سازش تشویق کنند صاحب حق می‌تواند به خوبی از حق خود دفاع کرده و دعوی به نحو مطلوبی خاتمه یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در موارد زیادی دیده شده که کارگران از حقوق خود ناآگاهند و همین موضوع باعث شده در حق آن‌ها اجحاف شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه متذکر شد: میزان پرونده‌های شکایتی شهرستان کهگیلویه نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در هفت ماهه اخیر 53 پرونده شکایتی به مراجع صدور رای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شده است.

 انتهای پیام/2571/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول