اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون مشارکت‌های اقتصادی شورای شهر مشهد:

در سرمایه‌گذاری‌ها به بخش عمرانی شهرها توجه شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سرمایه‌گذاری‌ها باید به بخش عمرانی کلانشهرهایی مانند مشهد توجه بیشتری شود.

در سرمایه‌گذاری‌ها به بخش عمرانی شهرها توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا خواجی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: برای رشد اقتصادی، گردش سرمایه نباید تنها از طریق بانک‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: سود مشخص در سال نمی‌تواند سبب توسعه اقتصادی شود؛ زیرا پولی که در بانک‌ها گذاشته می‌شود تنها برای بخش صنعت و بنگاه‌های صنعتی کارایی دارد و این درحالی است که در سرمایه‌گذاری باید بخش عمرانی شهر نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید نیازهای شهر مشهد شناسایی شده تا علاوه بر رفع کمبودها شاهد گردش سرمایه‌های ملی باشیم، خاطر نشان کرد:برای تحقق این امر باید کارشناسان شهرداری، استانی و سرمایه‌گذار به شناسایی نیازهای شهر و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بپردازند.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیاز به منابع مالی داریم که شامل دو بخش دولتی و غیر‌دولتی می‌شود، عنوان کرد: سرمایه بخش دولتی مشمول نیازها و اولویت‌هایی نظیر حمل و نقل و صنعت می‌شود که در این میان پروژه بخش خصوصی می‌تواند به عنوان تکمیل‌کننده پروژه‌های دولتی باشد.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده در کشور ما دولت به تنهایی توان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تجاری، تفریحی و مسکونی را ندارد، خاطر نشان کرد: حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف جامعه سبب شده تا علاوه بر گردش سرمایه، شاهد پیشرفت بسیاری از پروژه‌ها باشیم.

وی در ادامه به قانون کوچک‌سازی دولت از طریق اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت:دولت باید بودجه خود را از طریق تزریق به بخش خصوص مدیریت کند تا بتواند در مدت زمان کوتاه طرح‌ها و پروژه‌های خود را اجرایی کند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول