اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های بوشهر خبر داد

117 کشته در تصادفات برون شهری/ بیشترین تلفات در محور بوشهر ـ دشتستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: در هفت ماهه امسال 117 نفر در تصادفات برون‌شهری استان بوشهر کشته شدند و بیشترین تلفات هم در محور بوشهر به برازجان بوده است.

117 کشته در تصادفات برون شهری/ بیشترین تلفات در محور بوشهر ـ دشتستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمیدرضا علم پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: این تعداد کشته در مقایسه با سال گذشته که 159 نفر کشته داشتیم 26.5 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در نیمه نخست سال گذشته نیز در تصادفات موتورسیکلت 80 نفر در استان بوشهر کشته شدند اما این رقم در سال‌جاری با 10 درصد کاهش به 72 نفر رسید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: در تصادفات به وقوع پیوسته در استان بوشهر سواری‌ها 36 درصد و موتورسوارها هم 32 درصد مقصر بودند ضمن اینکه بیشترین تلفات در تصادفات موتورسیکلت مربوط به شهرستان دشتستان بوده است.

علم با بیان اینکه در هفت ماهه ابتدای امسال بوشهر استان سوم در کاهش تلفات رانندگی بوده است، گفت:  عمده دلیل تصادفات در محور بوشهر به برازجان سرعت بالا و عدم کنترل خودرو توسط راننده بوده است.

آمادگی زیرساخت‌های حمل و نقل بوشهر برای توسعه بخش‌های مختلف‌

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل بوشهر برای توسعه بخش‌های مختلف‌ آماده است.

علم افزود: بوشهر جوان‌ترین ناوگان اتوبوسی کشور را دارد و استقبال مردم نیز از این طرح‌ها موجب شده بخش خصوصی هم وارد عمل شده و سیستم ناوگان اتوبوسی استان را ارتقاء ببخشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اتوبوس‌های مانیتوردار در استان بوشهر فعالیت دارند و استقبال خوبی نیز از این اتوبوس‌ها شده است.

واگذاری 330 سواری بین‌شهری برای ناوگان مسافری روستایی

این مقام مسئول اظهار داشت: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها زیرساخت‌های ناوگان مسافری روستایی آماده نبود و با تعاملی که با دستگاه‌های استان داشتیم توانستیم از تسهیلات کمیته امداد 330 سواری بین‌شهری را به ناوگان روستایی واگذار کنیم.

علم ادامه داد: این تسهیلات 10 میلیون تومانی بوده و با توجه به اینکه قیمت مینی‌بوس بالا بود و در توان روستائیان نبود تصمیم گرفتیم سواری واگذار کنیم.

وی بیان داشت: اولویت واگذاری تسهیلات با افراد تحت پوشش امداد و ساکن روستاها است که می‌توانند از این تسهیلات برای خرید سواری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول