اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

وحدت حوزه و دانشگاه از زاویه تکلیف‌مداری دیده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نباید از زاویه سیاسی دیده شود بلکه متولیان امر باید از زاویه تکلیف‌مداری به آن بپردازند.

وحدت حوزه و دانشگاه از زاویه تکلیف‌مداری دیده شود

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب سعادت و خوشبختی بشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به اهداف خود به دو بال تزکیه و علم نیاز دارد، خاطرنشان کرد: اگر یکی از آنها ضعیف بوده یا آسیب ببیند قطعاً فرد به خوشبختی و مسیر خود نمی‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره) تاکید بسیار زیادی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه داشته‌اند، ادامه داد: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه تلفیق ارزش‌ها و اصول با تجربیات است.

*وحدت حوزه و دانشگاه تلفیق تجربیات و ارزش‌هاست

وی با اشاره به اینکه اگر وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت تلفیق ارزش‌ها و اصول دینی با تجربیات صورت نگیرد هیچ فرقی بین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌ها نیست، تصریح کرد: تفاوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌ها در وحدت حوزه و دانشگاه به روشنی و وضوح مشاهده می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه باید متولیان امر به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه از زاویه تکلیف‌مداری نگاه کنند، اضافه کرد: نباید از زاویه سیاسی به این موضوع پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز برخی از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه دیده می‌شود، یادآور شد: پیشرفت امروزی ایران در حوزه انرژی هسته‌ای و تقدیس آن بر اساس ارزش‌های اسلامی بیانگر این مسئله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه از نظر دینی حق ساختن بمب اتم وجود ندارد، ادامه داد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری این مسئله نتیجه تلفیق اصول با علوم است.

وی اظهار داشت: تلفیق اصول و ارزش‌های دینی با تجربیات در زمینه‌های مختلفی مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول