اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های استاندار خراسان شمالی از تخلفات سرمایه‌گذاران‌

سرمایه‌گذارانی که با موتور آمده و با بی.ام.و می‌روند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی بر ورود سرمایه‌گذاران واقعی در اجرای طرح‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: افراد سرمایه‌گذاری بوده که با اسم سرمایه‌گذاری ورود یافته و به اصطلاح با موتور آمده و با بی.ام.و می‌روند.

سرمایه‌گذارانی که با موتور آمده و با بی.ام.و می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی‌ اظهار کرد: ما یک موضوع منفی که در استان داریم این بوده که سرمایه گذار به دنبال سود 10 برابری است.

وی تصریح کرد: باید از توانمندی سرمایه‌گذاران واقعی و جذب آنان برای توسعه استان استفاده کرد نه اینکه از سرمایه‌گذارانی استفاده شود که جز زیان برای استان منافعی در بر ندارند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با انتقاد از یکی از پیمانکاران پروژه‌های عمرانی که در قالب مهر ماندگار قرار گرفته است، گفت: قرار بوده تا این پروژه اسفند امسال تکمیل شود، لیکن با روند کند اجرای این پروژه به خاطر عدم تأمین آورده از سوی پیمانکار تا اسفند سال آینده یا سال‌های دیگر نیز با این روند به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی سود طبیعی در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری را حق پیمانکاران خواند و افزود: البته باید این پیمانکاران آورده و توانایی لازم را برای اجرای این پروژه‌ها داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی همچنین توسعه سرمایه گذاری را نیازمند تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی در استان خواند و اظهار کرد: مسئولان استان نیز به دنبال تأمین این زیرساخت‌ها برای توسعه سرمایه گذاری هستند.

استاندار خراسان شمالی همچنین بر رفع مشکلات سرمایه گذاری در این استان از سوی دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: در این راستا لازم است تا مسئولان سیر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران واقعی در استان را آسان کرده تا زمینه ترغیب و تشویق آنان فراهم شود.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه تجدید نظر در رفتارهای گذشته برخی از دستگاه‌هایی که برای سرمایه گذاری بر سرمایه گذاران سخت می‌گرفتند، ضروری است، خاطرنشان کرد: این رویکرد سبب شده تا این دستگاه‌ها نیز در معرض اتهام به خاطر عدم همکاری قرار نگیرند.

وی دو روش برای جذب سرمایه گذاران در خارج از کشور را برشمرد و گفت: عضو واسطه و توسعه دهندگان اقتصاد از جمله روش‌ها در دنیا بوده که البته باید کمک شود تا از این دو عنصر آنچه که برای سرمایه گذاری مفید بوده، بهره گیری شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب و برکات فراوان معنوی و مادی برای استان گفت: این مصوبات از سوی دفتر رهبری برای استان پیش بینی شده و استان صرفاً در بخش اندکی پیشنهاد دهنده بوده است.

وی با بیان اینکه نباید این‌گونه تلقی شود که برخی از این پروژه‌ها صرفاً مربوط به یک بخش خاصی است، یادآور شد: برخی از این مصوبات مثل فرودگاه، بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، بخش سوختگی، اگرچه در مرکز استان اجرا شده لیکن به کل استان اختصاص دارد.

احمدی‌بیغش ابلاغ 141 میلیارد تومان اعتبارات سفر رهبری از ردیف‌های ملی استانی شده را برشمرد و گفت: این مبلغ مربوط به دفتر رهبری بوده که برای اجرای پروژه‌های مختلف به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: از این اعتبار 84 میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی اعتبار نیز به زودی در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

احمدی‌بیغش اولویت این اعتبارات را پرداخت دیون به پیمانکاران استان برشمرد و گفت: باید دستگاه‌ها تلاش کرده تا پروژه‌های سفر رهبری ظرف سه سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول