اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خواستار شد

تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی برای سرمایه‌گذاران خارجی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار زیادی است و باید آنها را به درستی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تبیین کرد.

تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی برای سرمایه‌گذاران خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در دیدار با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: دستیابی به رشد اقتصادی با بهره‌گیری از توان مردمی و  مشارکت بخش خصوصی جزو راهبردهای اصلی مدیریت استان است.

وی ادامه داد: برای توسعه اقتصاد استان کلان‌نگری، داشتن راهبرد مشخص و برنامه‌ریزی مدون جهت توسعه متوازن مناطق مختلف امری ضروری است.

استاندار خراسان‌رضوی با اذعان به وجود شکاف توسعه در بخش‌های مختلف استان خراسان‌رضوی، گفت: از بین بردن این شکاف و ایجاد تعادل در توسعه نیازمند زمان و منابع کافی است.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی علیرغم وجود مشکلات متعدد می‌توان متناسب با شرایط و با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان طرح‌های توسعه‌ای را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود در مسیر تحقق این هدف استفاده می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: به‌منظور حمایت از مردمی شدن اقتصاد، تغییر فرآیندها و بروکراسی دیوان‌سالارانه ضروری است.

فروزان‌مهر به معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی ماموریت داد تا بخش‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که روند تولید و سرمایه‌گذاری در استان را با چالش مواجه می‌کند، احصا کند.

وی افزود: برای اصلاح آن دسته از قوانینی که حرکت استان خراسان‌رضوی در این مسیر را با کندی مواجه می‌کند، با پیگیری از طریق ظرفیت قابل توجه و بالای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دولت اقدام می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای خراسان‌رضوی زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم است که باید با برنامه‌ریزی و اقدامات حمایتی مناسب از تمامی آنها در مسیر رشد و توسعه استان بهره جست.

وی با بیان این که استعداد خراسان‌رضوی در جذب سرمایه‌گذاری و ارتقای شاخص‌های تولید و صنعت به ‌مراتب از سایر استان‌های کشور بیشتر است بر استفاده بهینه از این ظرفیت تاکید کرد.

فروزان‌مهر خواستار فعالیت جدی‌تر ستاد سرمایه‌گذاری استان و احصاء ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری موجود از سوی این ستاد شد و تاکید کرد: با معرفی علمی و دقیق فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خراسان‌رضوی به سرمایه‌گذاران، تمایل آنان برای حضور در استان بیشتر می‌شود.

وی افزود: ایجاد پنجره‌ای واحد برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری از جمله موارد حائز اهمیتی است که باید نسبت به تحقق آن اقدام شود.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به موضوع بهبود فضای کسب و کار و کارآفرینی اشاره و تاکید کرد: براساس برنامه پنجم توسعه نرخ بیکاری از وضعیت موجود باید به هفت درصد کاهش پیدا کند که برای دست‌یابی به این هدف افزایش بهره‌وری نیروی کار، تعامل بازار کار و سایر بازارهای اقتصادی امری اجتناب‌پذیر است.

وی افزود: بازار کار و خدمات، بازار سرمایه و بازار پولی به هم متصل هستند به طوری که اگر بازار سرمایه خوب عمل نکند و بازار کار و خدمات نیز بازار سرمایه را همراهی نکند در مسیر توسعه قطعا با چالش مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول