اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

نباید به سرمایه‌گذاران بخش خدمات بدبین بود

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: بیش از 40 درصد اشتغال دنیا در بخش خدمات است اما در این استان به سرمایه‌گذاران این بخش بدبینانه نگریسته می‌شود.

نباید به سرمایه‌گذاران بخش خدمات بدبین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری فارس اظهار داشت: 500 میلیون تا یک‌میلیارد تومان برای ایجاد یک اشتغال در بخش پالایشگاه و پتروشیمی نیاز است و با همین رقم می‌توان اشتغال بسیار بیشتری در خدمات ایجاد کرد.

وی افزود: چشم نزدیک‌بین نمی‌تواند 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فارس را درک کند.

نماینده دولت در استان فارس تصریح کرد: این اتفاق که در فارس افتاده مشابه گذشته نیست و مبلغی که برابر با بودجه سه یا چهار وزارتخانه است انفجاری در این استان ایجاد می‌کند.

استاندار فارس برای گفته خود به زبان تمثیل شاهد آورد و بیان کرد: ز آب خرد، ماهی خرد خیزد / نهنگ آن به که با دریا ستیزد.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر قرار است جهش داشته باشیم باید خود را آماده کنیم، مدیران کل اجرایی مراقب باشند فرصت‌ها از دست نرود، اداره اطلاعات خروج سرمایه از فارس را گزارش دهد و همگی کاری کنیم که این جهش در فارس محقق شود.

مدیر ارشد اجرایی استان فارس خاطرنشان کرد: اگر یک هایپر مارکت کم‌نظیر به فارس آمده آنقدر بر او فشار نیاوریم که مجبور شود روی اسلاید مارکت خود پارچه بکشد.

وی اضافه کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر در استان‌های دیگر تنش و دعوایی هست، سرمایه‌گذار، فارس آرام را ترجیح دهد.

صادق عابدین انعقاد تفاهمات نخستین برای احداث 24 نیروگاه در پیشاور پاکستان توسط استان فارس، تشکیل دو کنسرسیوم بزرگ نفتی و پیگیری تشکیل کنسرسیوم برق و انرژی را به عنوان نمونه‌هایی از پیشرفت‌های بزرگ استان فارس برشمرد و گفت: زمانی بیان می‌شد که سرمایه‌گذاران از فارس به اصفهان می‌روند و اکنون سرمایه‌گذار موفق اصفهان فعالیت‌های خود را به ما ارائه داده تا وی را برای کار در این استان تایید کنیم.

وی تصریح کرد: نمونه شدن غرفه استان فارس در نمایشگاه چین با وجود کشورهای انگلیس، لهستان و امارات متحده عربی نشانگر ارتقای همه‌جانبه فارس است.

صادق عابدین تصریح کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق موفق بوده و باید در زمینه جذب گردشگر زیارتی از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فعالیت‌ها شتاب پیدا کند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول