اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی:

بن‌کارت اعتباری بانک مهر دغدغه دریافت وام کارگران را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی گفت: شرایط سخت دادن بن‌کارت اعتباری از سوی بانک مهر به کارگران دغدغه آنها را برای دریافت وام بیشتر می‌کند.

بن‌کارت اعتباری بانک مهر دغدغه دریافت وام کارگران را افزایش می‌دهد

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با بن‌کارت اعتباری کارگران اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین بانک مهر و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده تا تسهیلاتی برای وام‌دهی به کارگران منظور شود.

عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی افزود: کارت اعتباری که رئیس جمهور دستور دادند به کارگران تعلق بگیرد قدرت خرید کارگران در دهک‌های پایین جامعه را افزایش می‌داد و چون فقط برای خرید کالای ایرانی بود به تولید ملی کمک می‌کرد.

سهرابی تاکید کرد: کارت اعتباری که از سوی رئیس‌جمهور برای کارگران در نظر گرفته شده بود دارای بازپرداخت 24 ماهه با سود 4 درصد بود.

وی اذعان کرد: دادن کارت اعتباری از سوی بانک مهر به کارگران جای تقدیر و تشکر دارد؛ اما این کارت با شرایطی داده می‌شود که هدف جلب مشتری را دنبال می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی با اشاره به شرایط دادن کارت اعتباری از سوی بانک مهر به کارگران خاطر نشان کرد: کارت اعتباری بانک مهر به صورت آزاد است به این معنا که هر نوع کالایی را می‌توان با آن خریداری کرد و صرف کالای ایرانی نیست و بازپرداخت 15 ماهه با سود 4 درصد دارد.

سهرابی افزود: در ارتباط با بحث وثایق نیز مطابق بانک‌های دیگر 120 درصد پول را تضمین می‌گیرند و نیاز به یک ضامن نیز دارد یعنی شرایط وام‌دهی همانند سایر بانک‌ها است؛ البته باید توجه کرد کارفرما دریافت وام برای کارگر را تضمین می‌کند در این‌ صورت چرا نیاز به ضامن است.

وی اظهار کرد: مشکل اساسی بن‌کارت اعتباری مهر کارگران این است که تمام بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند چون گردش مالی و سیستم کارگران و یا دست مزد کارگران باید در بانک عامل باشد و اگر فاقد این شرایط باشد دوره انتظار شش ماهه برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی یادآور شد: کار دشواری است تا کارفرمایی که چندین سال در بانک دیگری فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌داده تمام حساب‌های خود را به بانک مهر منتقل کند.

سهرابی خاطر نشان کرد: امیدواریم با کارت میزان که صندوق مهر رضا برای آن معرفی شده، بن‌کارت اعتباری طبق شرایط رئیس جمهور برای بهبود زندگی کارگران بدهیم.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول