اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان خبر داد

اقتصاد مقاومتی روش مقابله با تهدیدهای خارجی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: اقتصاد مقاومتی، ترمیمی و دفاعی، روشی برای مقابله با تهدیدهای خارجی است.

اقتصاد مقاومتی روش مقابله با تهدیدهای خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روشن بابایی در همایش «اقتصاد مقاومتی در گیلان» در سالن همایش‌های بیمارستان الزهرا (س) این شهر، با اشاره به اینکه پژوهش نیازی برای حل مشکلات است، اظهار کرد: گردشگری از موضوعاتی است که نقش مهمی در اجرای موفق موضوع اقتصاد مقاومتی دارد.

وی، بخشی از اقتصاد مقاومتی را مربوط به اقتصاد موازی دانست و گفت: سازمان‌ها علاوه بر انجام وظایف باید مسایل اقتصادی در سازمان خود را دنبال کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، اقتصاد ترمیمی و دفاعی را از روش‌های موجود برای مقابله با تهدیدهای خارجی نامید و ابراز کرد: اقتصاد الگو، نیاز امروز کشور است که باید مدل‌های ریاضی را تعریف کند و ما را به تمدن بزرگ اسلامی و ایرانی برساند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌میلیارد نفر در دنیا اهل گردشگری و جهانگردی هستند، تصریح کرد: طبیعت‌گردی یکی از انواع گردشگری محسوب می‌شود که دارای زمینه‌های بسیاری در گیلان است.

بابایی به زمینه انجام انواع مختلف اکوتوریسم در گیلان اشاره کرد و افزود: اکوتوریسم‌های آبی و ساحلی، کوهنوردی و غارنوردی، مردم‌شناسی، دامنه‌نوردی، شکار و صید، طبیعت‌درمانی، ورزشی و تابستانی و زمستانی از انواع اکوتوریسم‌های قابل اجرا در گیلان است.

وی گردشگری سلامت در گیلان را بسیار مهم خواند و اذعان کرد: در این راستا بیمارستان تخصصی ویژه توریسم سلامت در گیلان ساخته شده است.

این استاد دانشگاه چشمه‌های آب‌گرم شهرستان‌های رودسر، منجیل و دیلمان و ماسوله را دارای اهمیت زیادی در بخش توریسم سلامت عنوان کرد و یادآور شد: توریسم صیادی در گیلان نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی با تصریح بر اینکه گیلان دارای حدود 940 بقعه متبرکه ثبت شده است، ابراز کرد: باید از فرصت‌های مذهبی و زیارتی این اماکن برای گسترش توریسم مذهبی استفاده شود.

بابایی توجه به توریسم شهری در 32 شهر گیلان به‌ویژه در شهرهای بندر انزلی و لاهیجان را دارای اهمیت بسیاری دانست و خاطرنشان کرد: گیلان دارای 2 هزار و 900 روستا است که از این بین حدود 550 روستا قابلیت‌های گردشگری دارند.

وی با اشاره به اینکه 24 روستا به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری در استان انتخاب شده‌اند، افزود: برخی از روستاهای گیلان دارای چند اکوتوریسم مانند جنگل، دریا و کوه در یک مکان محدود هستند که از نظر گردشگری اهمیت بسیاری دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان خواستار توجه بیشتر مسئولان به توریسم دریایی و ساحلی در استان شد و افزود: گردشگری تاریخی، فرهنگی و هنری در گیلان نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه است.

وی توجه به بازارهای محلی را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری فرهنگی در استان دانست و تصریح کرد: توریسم ادبی یکی از روش‌های گسترش گردشگری در استان بوده که یکی از راه‌های آن، احداث پارک مشاهیر است.

بابایی با اشاره به اینکه سه مکتب اصلی آشپزی در دنیا، مکاتب ایرانی، چینی و رومی هستند، اذعان کرد: در سال‌های اخیر جامعه ما به طرف استفاده از غذاهای غربی که برای سلامتی چندان مناسب نیست حرکت کرده است و به غذاهای محلی کمتر توجه می‌کند.

انتهای پیام/2300/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول