اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان غربی خبر داد

کمک به آزادسازی 650 نفر از زندانیان در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان غربی گفت: برای آزادی 650 نفر از زندانیان آذربایجان غربی کمک مالی می‌شود.

کمک به آزادسازی 650 نفر از زندانیان در آذربایجان غربی

یحیی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: فعالیت ستاد دیه در سال جاری با توجه به نیاز جامعه و مردم در کاهش مشکلات مالی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در دو محور عملیاتی اجرا می‌شود که یکی از اساسی‌ترین اهداف شناسایی و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد است.

وی افزود: موازی با عملکردهای این ستاد در راستای کمک‌رسانی به زندانیان جرائم غیر عمد، آموزش قوانین و پیشگیری از وقوع جرائم اجتماعی همچون تخلفات رانندگی، قرار ندادن مهریه‌های نامعقول و سنگین همچنین ارائه بروشورهایی در قالب آشنایی با کلاهبرداری‌های مالی به صورت بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان در مدارس ارائه شده است.

این مسئول با اشاره به قرار دادن بیش از 650 نفر از زندانیان برای آزادی و بازگشت به کانون خانواده، تصریح کرد: ساماندهی و آزادسازی بیش از 450 نفر از این زندانیان با موفقیت انجام گرفته و مابقی در دست اقدام است.

سلطانی در بیان آمار بیشترین تخلفات ارتکابی توسط این افراد، اضافه کرد: تصادفات رانندگی، صدور چک‌های بلا محل و محکومیت‌های مالی از جمله بیشترین تخلفات غیر عمد بوده است.

وی مهریه‌های سنگین و نبود تمکین مالی در پرداخت آنان را از عوامل زندانی شدن افراد عنوان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی میان زوج‌های جوان می‌تواند از بسیاری از مشکلات جاری در زندگی افراد بکاهد چرا که با سرایت چشم و هم چشمی و تجملات در مراسم‌های ازدواج در ابتدای زندگی سبب به وجود آمدن مشکلات متعدی همچون اختلاف سلایق می‌شود.

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان غربی متذکر شد: اقدامات انجام یافته در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری برای تداوم زندگی مشترک و حفظ بنیان خانواده از طریق پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بلا عوض و مشارکت خیران در جشن گل‌ریزان و در طول سال جاری برای کمک‌رسانی به افراد بدهکار و غیر بزهکار نیازمند جمع‌آوری می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: آموزش و آگاه‌سازی جامعه می‌تواند در جلوگیری از بسیاری از این جرایم که به صورت ناآگاهانه اتفاق می‌افتد مؤثر عمل کند.

انتهای پیام/61011/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول