اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردل:

خوداظهاری مشکل اصلی کشاورزان در وصول بیمه محصولات است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل گفت: خود اظهاری مهم‌ترین مشکل کشاورزان در وصول بیمه محصولات کشاورزی است.

خوداظهاری مشکل اصلی کشاورزان در وصول بیمه محصولات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی پیش ازظهر امروز در نشست بررسی مشکلات بیمه کشاورزان این شهرستان، اظهار داشت: خود اظهاری، اشکال در تعیین میزان خسارت وارده و مطابق با واقع نبودن درصد اعلام شده توسط شرکت سالداران میزدج و عدم توجیه بیمه گذار نسبت به تعهدات شرکت بیمه مهم‌ترین دلایل بروز نارضایتی کشاورزان در وصول بیمه محصولات کشاورزی است.

این مسئول عنوان کرد: نگاه درآمدزایی از سوی کشاورز به بحث بیمه باعث می‌شود که بیمه پرداختی با بیمه دریافتی مطابقت نداشته باشد.

خسروی با بیان اینکه خود اظهاری قانونی است، بیان داشت: باید بر عقود منعقده بین کشاورز و شرکت بیمه  نظارت شود.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به تاریخچه تاسیس بیمه در کشور، گفت: اکنون 150 محصول کشاورزی تحت حمایت بیمه است که کشور ایران از نظر تعدد محصولات کشاورزی رتبه دوم را در جهان دارد.

وی بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‌ترین و پایدارترین سیستم‌های حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که با مشارکت مستقیم تولید کنندگان و دولت، خسارات وارده به هر یک از اعضای جامعه بیمه گذار آن محصول پوشش داده می‌شود.

خسروی ادامه داد: تمام افرادی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، برای مقابله با خطرات بسیار زیادی که به صورت غیرمترقبه و ناگهانی حادث و ممکن است موجب نابودی و صدمه به محصولات آنان شود، نیاز به حمایت دارند و این ضرورت بیش از هر کس، برای خود کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی مشخص است.

این مسئول اذعان داشت: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم اقتصادی در بخش کشاورزی، آینه تمام نمای بخش کشاورزی است و ریشه آنچه را که به عنوان قصور و کاستی در بیمه محصولات کشاورزی احساس می‌کنند، باید در بخش کشاورزی جست وجو کرد.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول