اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران:

بیمه‌ محصولات کشاورزی خواسته کشاورزان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: بیمه‌شدن محصولات کشاورزی خواسته کشاورزان است.

بیمه‌ محصولات کشاورزی خواسته کشاورزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسماعیل نیلچیان ظهر امروز در جلسه تخصصی کمیسیون کشاورزی، شیلات و صنایع تبدیلی همایش سراسری اتاق‌های تعاونی‌ و اتحادیه‌های سراسر کشور که در هتل قصر طلائی مشهد برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند بیمه نشدن محصولات کشاورزان در مقابل حوادث و بلایای طبیعی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: متاسفانه آنچه که در حال حاضر به عنوان یک چالش در حوزه محصولات کشاورزی برای کشاورزان وجود دارد بیمه‌نشدن محصولات کشاورزی را در مقابل حوداث است.
نیلچیان در ادامه افزود: یکی از بلایایی که محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند بروز سرمازدگی در میان محصولات است که این امر به نوعی در آسیب‌زدن به محصولات کشاورزی به میزان قابل توجهی نقش دارد.

*بیمه فقط درختان را بیمه می‌کند
وی در ادامه اظهار داشت: آنچه که در ارتباط با بیمه حوزه کشاورزی می‌توان گفت این است که بیمه تنها درختان را بیمه می‌کند و در این راستا با وجود اهمیتی که محصولات کشاورزی برای بیمه‌شدن در مقابل حوادث طبیعی دارد اما بیمه تاکنون اقدامی برای این امر بر نداشته است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران تاکید کرد: آنچه که اکنون به عنوان یکی از خواسته‌های مهم کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی است فراهم‌شدن بستر برای بیمه کردن محصولات کشاورزی است.

*استفاده از تنها 40 درصد ظرفیت‌های بخش کشاورزی
نیلچیان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزی از جمله حوزه‌های مهم در هر کشوری است که در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌های آن می‌توان علاوه بر تولید نیاز صنایع غذایی و سایر صنایع وابسته به این حوزه در ایجاد اشتغال نیز گام‌های موثری برداشت.
وی اظهار داشت: آنچه که در این ارتباط می‌توان گفت این است که در حوزه کشاورزی در حال حاضر تنها از 40 درصد ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده شده است و 60 درصد ظرفیت‌های بدون استفاده باقی مانده است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران در ادامه خواستار فراهم کردن شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود در این حوزه با توجه به اهمیت آن شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول