اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقامتی راهبرد مقابله با تحریم‎ها - 30

نوری‎نیا: اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه‎های پژوهش قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه‎های پژوهش قرار دارد.

نوری‎نیا: اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه‎های پژوهش قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباسعلی نوری‎نیا عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‎ها و دستاوردهای پژوهشی خانواده جهاد کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از اساسی‎ترین کارهای محققان و پژوهشگران در مرکز تحقیقات کشاورزی، بومی‎سازی تحقیقات است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اطلاعاتی از نظر تحقیقاتی در مناطق مختلف وجود دارد این نتایج را پژوهشگران با مناطق استان سازگار می‎کنند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه تولید و معرفی ارقام سازگار یکی از اولویت‎های این مرکز است، ابراز داشت: محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان تلاش می‎کنند تا بر اساس نیاز منطقه نسبت به تولید و تکثیر ارقام سازگار اقدام و آن را در اختیار زارعین قرار دهند.

نوری‎نیا متذکر شد: تلاش داریم تا در راستای تحقیقات و پژوهش، بومی‎سازی را نیز در کنار همه برنامه‎های خود قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از فعالیت‎های پژوهشی به بخش خصوصی واگذار شده است، بیان داشت: شاید هنوز بسیاری از فعالیت‎های پژوهشی، دولتی است ولی سمت و سوی دولت واگذاری فعالیت‎های پژوهش به بخش خصوصی است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان عنوان کرد: طی دو سال اخیر واگذاری فعالیت‎ها به بخش خصوصی فعال شده و در آینده نیز بسیاری از تحقیقات پژوهشی را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

وی در خصوص مهمترین یافته‎های پژوهشی این مرکز اظهار داشت: در مجموعه بخش‎های اصلاح بذر، فنی و مهندسی کشاورزی، خاک و آب، آزمایشگاه بیولوژی خاک، گیاه پزشکی، آبخیزداری، منابع طبیعی، علوم دامی و دامپزشکی، ثبت بذر و باغبانی یافته‎های بسیار زیادی وجود دارد.

یادآوری می‌شود 25 لغایت 30 آذر سال 1391 به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است و شعار محوری این هفته "پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‎بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی" است.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول