اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی ایران:

اصناف تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه‌ریزی به منظور استقرار صنوف تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

اصناف تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فخرالله مولایی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح بیستمین مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کشور در اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به دنبال این است که با کیفیت ‌بخشی به خدمات زمینه ساماندهی واحدهای کوچک و متوسط را در شهرک‌های صنعتی فراهم سازد.

وی تصریح کرد: طرح استقرار تمامی صنوف تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی در دستور کار سازمان قرار گرفته که در این راستا هم اکنون بستر لازم برای استقرار واحدهای پایین دستی صنایع پتروشیمی در شهرهای اراک، فارس، خوزستان، بوشهر و مازندران فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: به منظور اجرایی شدن این طرح تمامی واحدهای تولیدی کشور، سردخانه‌ها، پایانه‌های حمل و نقل، مراکز فروش، انبارها، واحدهای تولید فرش و صنوف مختلف تولیدی می‌توانند با دریافت زمین مناسب در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند.

مولایی با تاکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی ناجی بخش صنعت هستند، بیان کرد: در حال حاضر 93 درصد از اشتغال کشور و همچنین 70 درصد صادرات مربوط به فعالیت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است، این در حالی است که صنایع بزرگ و مادر تنها هفت درصد اشتغال کشور را در اختیار دارند.

وی کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی را از اهداف مهم این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی به منظور تکمیل ظرفیت واحدهای صنعتی و تولید بر اساس ظرفیت اسمی واحدها از اهداف مهم این سازمان است و از آنجا که کمبود نقدینگی یکی از عوامل مهم پایین بودن ظرفیت در واحدهای صنعتی است، سازمان صنایع کوچک اعتبارات خود را تا سه برابر افزایش داده تا بتواند تسهیلات مناسب و لازم را در اختیار واحدها قرار دهد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هدف از راه‌اندازی مراکز خدمات فناوری و کسب و کار در کشور را ایجاد پیوند بین امکانات و منابع دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری و صنعتی و توانایی‌های واحدهای مستقر در این مراکز دانست.

مولایی تصریح کرد: ایجاد بستر لازم برای فعالیت مشترک واحدهای صنعتی داخلی و خارجی با روش شبکه سازی آنها، پشتیبانی از ایجاد پیوند مناسب بین صنایع کوچک و متوسط و بزرگ و توسعه شبکه‌های صنعتی و توسعه اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیک از دیگر اهداف راه‌اندازی این مراکز در کشور است.

به گفته وی در حال حاضر اعتبارات این سازمان دو هزار میلیارد تومان است، این در حالی است که این اعتبار در سال‌های گذشته 420 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/87001/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول