اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق:

نخستین منطقه ویژه فناوری معدنکاری کشور در بافق راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مجری طرح منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق گفت: نخستین منطقه ویژه فناوری معدنکاری کشور در بافق راه‌اندازی می‌شود.

نخستین منطقه ویژه فناوری معدنکاری کشور در بافق راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق، نخستین جلسه طرح مطالعاتی منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق در فرمانداری و با حضور سرپرست فرمانداری، مجری، مشاوران، داور دانشگاه، ناظر شرکت، مسئولان دانشگاه‌ها و مرکز رشد فناوری یزد و بافق تشکیل شد.

مجری طرح منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق در این نشست از ایجاد منطقه ویژه فناوری معدنکاری در شهرستان بافق خبر داد و اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه شهرستان بافق در بخش معدن همچنین استقرار صنایع جوار معدنی، طراحی منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق مبتنی بر این توانایی‌‌ها صورت گرفت.

داریوش پورسراجیان با اشاره به معرفی بلوک ایران مرکزی افزود: بخشی از بلوک ایران میانی قابل تقسیم به لوت، فرازمین شتری، فرونشست طبس، فرازمین کلمرد، بلوک پشت بادام، فروافتادگی بیاضه، بردسیر و بلوک یزد است که منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق نیز در این بلوک قرار می‌گیرد.

مجری طرح منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق با اشاره به سند ماموریت منطقه ویژه فناوری‌های معدنکاری در بافق عنوان کرد: منطقه ویژه فناوری‌های معدنکاری به عنوان نخستین نمونه خود در کشور با هدف ارتقای توانمندی بخش معدنی کشور با تکیه بر نوآوری و ارائه خدمات برتر تلاش می‌کند خدمات مورد نیاز برای پوشش کامل زنجیره ارزش بخش معدنی را به بازارهای ملی و بین‌المللی عرضه کند.

پورسراجیان با قرائت بیانیه چشم انداز منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق اظهار امیدواری کرد: شهرستان بافق به یک منطقه ممتاز در سطح ملی و بین المللی در زمینه ارائه خدمات مرتبط با فناوری معدنکاری تبدیل شود.

وی منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق را مجموعه‌ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، زیرساخت‌ها و محیط‌های ارتباطی، نهادها و مؤسسات خواند و گفت: امیدواریم با تکیه بر خلاقیت و نوآوری‌ها، زمینه جذب فرصت‌ها و سرمایه‌های علمی را در بخش صنعت و معدن در منطقه فراهم کنیم.

مجری طرح منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق با اشاره به ذی نفعان این منطقه ویژه گفت: شرکت‌های صنعتی فعال در منطقه و مردم ساکن بافق و به دنبال در سطح ملی شرکت های معدنی و صنعتی و بالاخره صادر کنندگان ذی‌نفعان منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق را شامل می‌شوند.

پور سراجیان بیان کرد: شناسایی چالش‌ها و مشکلات منطقه، مطالعه تطبیقی و کارهای صورت گرفته در دنیا، بررسی و تحلیل ظرفیت حوزه طرح و مطالعات صورت گرفته در شهرهای یزد، اصفهان و مشهد از مهم‌ترین دستاوردهای مطالعات این طرح است.

به گزارش فارس، منطقه ویژه فناوری معدنکاری بافق را ترکیب منسجمی از دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری، مراکز تحقیقی و پژوهشی، شرکت‌هایی با فناوری برتر، سرمایه‌های مخاطره پذیر، امکانات و زیرساخت‌های فیزیکی و نهادی و سرمایه انسانی می‌دانند که در یک محدوده خاص جغرافیایی با یک مدیریت متمرکز و ساختار حقوقی خاص و با اتصال به یک بازار مصرف، محصولات و خدمات دانش محور را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول